۱۳:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۴
استاندار مازندران:

محرومیت بخش بلده نور در سایه بی‌برنامگی مسوولان در ادوار گذشته

محرومیت بخش بلده نور در سایه بی‌برنامگی مسوولان در ادوار گذشته

استاندار مازندران گفت : بی برنامگی دوره های گذشته سبب غفلت و توسعه نیافتگی بخش بلده شهرستان نور در خطه غربی استان شده است.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی پور در نشست شورای اداری شهرستان نور در سالن آموزش و پرورش بخش بلده افزود : این سرزمین با تاریح چندین هزار ساله، برخورداری از سرمایه انسانی بسیار غنی، علما و صاحبان فکر و اندیشه نباید مورد غفلت واقع می شد و باید همانند سایر نقاط استان مازندران توسعه پیدا می کرد.

وی اظهار کرد : این بخش در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۸۳ شهید تقدیم این انقلاب کرده به عبارتی بیش از نیمی از شهدای شهرستان نور در خاک پاک این سرزمین آرامیده اند و بررسی ها نشان داده در ادوار پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی در نقطه ای از این بخش در دره دوآب - پل زنگوله رد پای سران رژیم گذشته بوده بنابراین این نشان از اهمیت بخش بلده است.

وی بیان کرد : شهرستان نور از طول تاریخ ایران اسلامی، مشاهیر و علمایی چون شیخ فضل الله نوری، آیت الله ملاعلی نوری، آیت الله محدث، پدر شعر نو و معاصر ایران زمین نیما یوشیج، عباسعلی ناطق نوری و دیگر شخیصت ها در خود پرورانده و خیلی از شخصیت های این سرزمین هم اکنون در جایگاه های بسیار مهم و حساس این کشور بسیار اثرگذار و مشغول ارایه خدمت هستند شاید خیلی از اهالی شهرستان نور از این موضوع بی اطلاع باشند و بنابراین با همه این سرمایه های انسانی این بخش باید بیش از گذشته رشد و توسعه پیدا می کرد که متاسفانه به فراموشی سپرده شد.

مقام عالی دولت مردمی در استان مازندران گفت : با همه این کم توجهی ها و نارسایی ها، از زمان شکل گیری دولت جهادی و مردمی از دو سال گذشته تاکنون برای ایجاد و تقویت زیرساخت های بخش بلده گام های موثری برداشتند منتهی آنقدر مشکلات و چالش ها در این منطقه از استان زیاد است به چشم نمی آید و برای مردمان این دیار نامحسوس و ناملموس است.

حسینی پور افزود : بهسازی مسیر دوآب - پل زنگوله، ساخت ۱۷ مورد دیواره حفاظتی، نصب پنج کیلومتر گاردریل، آغاز عملیات گاز رسانی و به سرانجام رساندن این طرح زیرساحتی طی مدت یک سال و نیم آینده، ساخت ساختمان پایگاه هواشناسی، لایروبی و ساماندهی رودخانه ها گوشه ای از خدماتی است که در این ۲ سال در این بخش انجام گرفته و باید این خدمات بیشتر و تقویت شود.

وی با بیان آنکه بهره برداری قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال، فاصله پایتخت نشینان را با بخش بلده کاهش داده است، ادامه داد : چنین اتفاقی فرصتی طلایی برای ساکنان این بخش به شمار می آید چرا که نزدیک به ۱۴ میلیون نفر پایتخت نشین و چهار میلیون جمعیت استان البرز نیازمند هوای پاک، طبیعت زیبا و سرسبز و زندگی همراه با آرامش و بدور از هیاهوی شهری و دود و دم هستند بنابراین افتتاح قطعه ۲ آزاد راه فاصله پایتخت تا بخش بلده به کمتر یک ساعت رسیده است.

استاندار مازندران گفت : برای آنکه بتوان از این فرصت طلایی بهره برد این بر می گردد به هوشمندی مسوولان و اهالی بخش بلده چرا که باید از هم اکنون نقاط گردشگرپذیر و پرجاذبه این منطقه را شناسایی و برای بهره مندی از عایدات حضور چشمگیر دست کم ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر برنامه ریزی و اقدام کنند.

حسینی پور نوری افزود : شاید مطرح نمودن چنین موضوعی عده ای این پرسش در اذهان آنها متصور شود که ورود این حجم مسافر به این خطه سبب تخریب محیط زیست می شود بنده با صراحت ادعا می کنیم چنین اتفاقی نخواهد افتاد چرا که مگر بسیاری از کشورهای توسعه یافته دغدغه محیط زیست ندارند در کنار اجرای طرح های گردشگری، پیوست های زیست محیطی هم مدنظر آنان است و با چنین راهبردی به دنبال تولید ثروت، بهبود فضای کسب و کار و افزایش سطح درآمدی و ارتقای معیشت مردم هستند.

وی تاکید کرد : این بخش با همه موقعیت های ممتاز و منحصر بفردی که دارد باید به عنوان مقصد گردشگری مسافران و گردشگران از پایتخت کشور گرفته تا حتی گردشگران عربی حاشیه خلیج فارس چرا که بلده در همسایگی نزدیک کوه های سرسبز سربه فلک کشیده البرز مرکزی نظیر آزاد کوه، روستاهای بکر و دست نخورده، آب و هوای بسیار خنک و مطبوع و نکته مهم تر تولید انواع محصولات محلی از مزیت های این منطقه است.

به گفته وی، امروز ذائقه خیلی از گردشگران تغییر کرده و همانند گذشته نیست اغلب گردشگران داخلی و خارجی سعی می کنند به نقاطی بکر، بدیع و بدور از هیاهوی شهری، محیط پاک و مفرح به ویژه نقاط روستایی بروند و دیگر اقامت در مراکز اقامتی هتل های آنچنانی برای آنان هیچ لذتی ندارد بلکه مایلند حتی مدت کوتاه در اقامتگاه های بوم گردی لحظاتی را سپری کنند و از آب و هوای روستایی و طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

استاندار مازندران گفت : به هر شکل تاکید می شود فرماندار و دیگر مسوولان استانی با یک عزم و اراده قوی و بدور از انفعال بستر را برای شناسایی نقاط گردشگری که در آینده نزدیک به عنوان مقصد گردشگران و مسافران قرار گیرد فراهم کنند و هرگونه کوتاهی در این زمینه بی تردید بدانند این موقعیت ها و فرصت ها در اختیار دیگران قرار خواهد گرفت و آن زمان حسرت و افسوس هیچ تاثیری ندارد.

فرماندار نور هم با اشاره به گستردگی جغرافیایی و همسایگی این شهرستان با جنگل های خزری هیرکانی، پهنه آبی خزر و جاذبه های بی بدیل گردشگری و تاریخی، گفت : با همه این موقعیت ها از ۲ سال گذشته تاکنون گام های موثری برای توسعه، اشتغال جوانان جویای کار و رونق اقتصادی این منطقه برداشته شد.

بیژن پولادی افزود : نمونه آن در پاسداشت هفته دولت امسال بیش از ۶ میلیارد تومان وام در بخش اشتغال، اختصاص ۵۵ میلیارد تومان برای شتاب بخشی در روند اجرای طرح پست ۶۳ کیلو ولت، تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان بابت تبدیل سیم به کابل های خودنگهدار برق، بهره برداری از مجموعه فضای ورزشی با گذشت ۱۱ سال، بهره برداری از چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان، صرف حدود ۴۰ میلیارد تومان بابت بهسازی مسیر پل زنگوله - دوآب نمونه ای از خدماتی است که در این دولت در این منطقه انجام گرفته است.

وی، فرسودگی ماشین آلات راهداری، فعال نمودن راهداری گردنه سخت گذر و مه گیر سیاه سنگ در مسیر رویان - دوآب، بازنگری طرح های هادی، اختصاص چندین دستگاه خودروهای حمل زباله، نظارت بیشتر بر کار کرد واحدهای معدنی ذغال سنگ را از جمله مشکلات و نارسایی ها این شهرستان برشمرد و برای رفع آن از استاندار خواستار اتخاذ تدابیر ویژه ای شد.

فرماندار نور گفت: امروز در سایه عزم و اراده دولت جهادی، ریل گذاری های قابل توجهی برای توسعه در این شهرستان انجام گرفته و با قاطعیت می تواند روند شتابان زیرساخت ها به حدی با سرعت پیش می رود که کمتر دولتی توانسته چنین راهبرد و عزم و اراده ای داشته باشد.

امام جمعه نور هم گفت : حضور استاندار ولایی، انقلابی و عزم و اراده او برای خدمت به مردم دیار علویان بر هیچ کسی پوشیده نیست چرا که حضور این مقام ارشد اجرایی استان در جای جای استان خارج از ساعات اداری و در روزهای تعطیل این نشان از انقلابی و ولایی بودن مسوولان دولت جهادی و مردمی سیزدهم دارد.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی افزود : امروز مردم مازندران و شهرستان نور وقتی چنین مدیریتی را می بینند حس مدیریت شهید رجایی را دارند چرا که تنها دولتی است که مدیران آن در راس آن ها استاندار توانسته در بیش از سه هزار روستای ماززندران، خودشان و مدیران توانسته اند حداقل در هزار روستا حضور پیدا کنند و جای تقدیر و سپاس دارد.

بخش بلده با برخورداری از یک نقطه شهری و ۴۵ نقطه روستایی در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری شهر نور غرب مازندران قرار دارد.


منبع : ایرنا