۱۶:۲۴ ۱۳۹۶/۱/۲۳

مردم مازندران برنجکار هستند و ضرورت دارد امکانات ماشینی و مکانیزه شود

مردم مازندران برنجکار هستند و ضرورت دارد امکانات ماشینی و مکانیزه شود

مردم مازندران برنجکار هستند و ضرورت دارد امکانات ماشینی و مکانیزه شود.

به گزارش کاسپین24؛ربیع فلاح جلودار در نشست با جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی مازندران در مجتمع شهید رسولی نوشهر، اظهار کرد: دیار علوی مازندران در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حفظ پاسداری از دستاوردهای انقلاب با تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید و ۳۹ شهید مدافع حرم نقش مهمی داشته است.

وی تصریح کرد: در مقطع کنونی کشور، مازندران می تواند با بهره مندی از گذشته خود با نیروهای توانمند و ظرفیت های موجود نهفته در استان در بخش های مختلف کشور کارکرد ملی ارائه کند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با اعمال سیاست های رئیس جمهور و ایجاد فضای همگرایی وفاق و وحدت در فضای عمومی مازندران تسریع در روند توسعه همه جانبه زیرساخت ها در بخش های مختلف اقتصادی پروژه های محرک توسعه استان در دستور کار قرار دارد.

فلاح با بیان اینکه این موضوع در بسیاری از شاخص های اجتماعی فرهنگی و امنیتی بهبود به وجود می آورد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشارکت ۹۳ درصدی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هم اکنون نیز با ثبت نام بیش از ۱۸ هزار نفر برای انتخابات شهر و روستا شور و نشاط سیاسی ویژه ای برای حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات ۲۹ اردیبهشت فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول دولت تدبیر و امید دستاوردهای خوبی در استان حاصل شد، گفت: در حوزه اعتبارهای استانی ضرایب برخورداری از اعتبارهای ملی و استانی افزایش چشم گیری داشته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در این دولت بیش از ۵ هزار پروژه با اعتبار بالغ 4 هزار و 600 میلیارد تومان افتتاح شد، تصریح کرد: با حضور رئیس جمهور علاوه برهمه این طرح ها، ۴۳ طرح با اعتبار  3 هزار و 400 میلیارد تومان و ۲۸۰ میلیون یورو به افتتاح رسید.

فلاح افزود: در بخش کشاورزی در حوزه تجهیز و نوسازی اراضی که در سال ۹۲ این میزان صفر بود، بیش از ۶ هزار هکتار تا پایان ۹۵ اجرایی شد.

وی اظهار کرد: مردم  استان برنجکار هستند و ضرورت دارد امکانات ماشینی و مکانیزه شود تا بتوانند به راحتی کشت کنند که در این راستا از ۲۰ درصد سال ۹۲ در زمینه نشا به ۳۵ درصد افزایش یافت، همچنین برداشت شالی که با دست و داس بود تا پایان ۹۵ حدو  ۵۶ درصد رشد در بخش ماشینی شدن داشت.

استاندار مازندران گفت: در پرورش ماهی در قفس از ۶ قفس در سال ۹۲ به ۷۲ قفس رسیده و برای ۲۰ هزار تن مجوز صادر شده که هر قفس برای سه نفر اشتغال زایی کرده است.

فلاح از راه اندازی بزرگترین سایت پرورش ماهی خاویاری در استان خبر داد و گفت: یکی از افتخارهای سه سال و نیم این دولت افزایش تولید برنج در این استان است که نیز قیمت ها را تثبیت کرد و هم بازار کنترل شد که این امر کشاورزان را خوشنود کرد و در مجموع ۱۰ درصد افزایش تولید داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ارتباطات و فناوری نیز در مازندران  ۹۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که این امر در بخش زیرساختی ۸.۵ برابر افزایش پیدا کرد و هزار و 608 روستا به اینترنت پر سرعت متصل شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه صنعت نیزاز ۸۳۴ واحد جدید بهره برداری شد، یادآور شد: در بخش کشاورزی و صنعت و بخش رونق اقتصادی تسهیلات خوبی داده شد که در این راستا ۵۲ هزار شغل در سال ۹۵ ایجاد و در طول این دولت نیزدر مجموع  ۱۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.