۱۰:۳۸ ۱۴۰۱/۲/۱۷

مصرف مواد مخدر جان ۸۵ نفر را در مازندران گرفت

مصرف مواد مخدر جان ۸۵ نفر را در مازندران گرفت

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که پارسال ۸۵ معتاد در این استان براثر سوء مصرف موادمخدر جان خود را از دست دادند که ۷۲مرد و مابقی زن بودند.

به گزارش کاسپین24 | این تعداد قربانی در مقایسه با سال ۱۳۹۹ سه درصد کاهش نشان می دهد.

بنابر این گزارش ۳۱ نفر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر تریاک و ۵۴ نفر نیز بر اثر مصرف داروهای مخدر همچون متادون و ترامادول جان خود را از دست دادند.

بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان مازندران شهرستان های آمل با ۱۱ نفر ، تنکابن ۱۰ و رامسر ۹ فوتی بیشترین و شهرستان های بابل ، جویبار ، فریدونکنار و میاندرود هر کدام با یک نفر کمترین قربانیان را داشتند.

سوءمصرف موادمخدر به مواردی گفته می‌شود که فرد بدون نیاز و بدون مجوز پزشکی اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کند، ولی شدت مصرف به حدی نیست که فرد وابسته و معتاد تلقی شود. اگر فردی بیش از اندازه، بدون دستور پزشک و به صورت مکرر از موادمخدر استفاده کند، دچار اعتیاد خواهد شد که به آن «وابستگی» گفته می‌شود.

پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر طیف گسترده‌ای از آسیب‌های جسمی مانند بیماری‌های قلبی و ریوی، ناتوانی جنسی، عقیم شدن، سوءتغذیه و کاهش وزن و همچنین احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی همچون ایدز و هپاتیت و آسیب های روانی مانند افسردگی ، اختلال شخصیت و اختلال در خواب را شامل می شود.


منبع : ایرنا