۱۴:۳۹ ۱۳۹۶/۴/۱۹
رئیس خانه صنعت و معدن مازندران:

مهمترین مشکل واحدهای صنعتی بازار و مارکتینگ است

مهمترین مشکل واحدهای صنعتی بازار و مارکتینگ است

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: مهمترین مشکل واحدهای صنعتی بازار و مارکتینگ است

به گزارش خبرنگار کاسپین24 از ساری؛ مجتبی رضوی پیش ازظهر دوشنبه در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه پس از انتصاب در خانه صنعت و معدن  استان  به مناسبت روز صنعت و معدن، گفت: ما به لحاظ تاریخی با ظلم خاصی از حیث سیاست‌گذاری‌های کشوری مواجه بودیم به این صورت که همواره توسعه صنعت استان پارادوکسی با کشاورزی آن محسوب  شده است.
وی تصریح کرد: استان مازندران شاخص‌ها و ظرفیت‌هایی دارد که آن را از استان‌های دیگر متمایز کرده است درحالی‌که همین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در برخی موارد موجب شده مشکلات استان دیده نشود.
رئیس خانه صنعت و معدن مازندرانبا اشاره به این امرکه دیرزمانی نیست که برخی ها به این نتیجه رسیدند که در محیط سبز هم صنعت می‌تواند توسعه یابد تصریح کرد: زآنجایی‌که  ما بلد نیستیم که دغدغه‌های زیست‌محیطی را رعایت کنیم   لذا  این ضعف  به‌صرفه و صلاح منطقه مازندران نیست.
رضوی خاطرنشان کرد: آنچه به‌عنوان دلار ارزان و ملزومات صنعت بایستی وجود داشت از آن برخوردار نبودیم لذا  مازندران از توسعه صنعتی فاصله گرفت و واحدهای شاخص استان به لحاظ واحدهای شاخص استان‌های دیگر نتوانستند اشتغال کافی ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل واحدهای صنعتی بازار و ماکتینگ است گفت: اگر یک بازار قوی، بدون حاشیه  و رکود برای واحدهای صنعتی وجود داشته باشد این واحدها برای چابک سازی خود دست به هر کاری نمی‌زنند تا به نقدینگی برسند.
رئیس خانه صنعت و معدن مازندرانافزود: ه صنعت فاقد هدف و استراتژی  و  روزمرگی شده به‌طوری‌که این وضعیت به تشکل‌ها هم تعمیم پیداکرده است،
وی افزود تمام‌وقت ما در خانه صنعت و معدن صرف مشکلات موضوعی می‌شود که کار بیهوده‌ای است درحالی‌که بایستی فارغ از این روزمرگی یک توازونی بین رفع مشکلات موضوعی و حرکت روبه‌جلوی صنعت که هدف اصلی ما است ایجاد گردد.
رضوی تصریح کرد: برای رفع مشکل نقدینگی که جزو مشکلات رده‌های چندم یک واحد صنعتی است بانک محوری لحاظ شده است یعنی بنیان واحدهای صنعتی ما بر پایه ۷۰درصد دیون یانکی تشکیل‌شده است که می‌طلبد  وقتی ۷۰درصد سرمایه تغییر یک واحد با تسهیلات ۱۷ تا ۱۸ درصدی  شکل می‌گیرد یک بیزینسی با سود ۳۵درصد وجود داشته باشد که در غیراینصورت این صنعت راه به‌جایی نخواهد برد.
رئیس خانه صنعت و معدن مازندران، ضمن تأکید بر همگرایی بخش خصوصی و دولتی در رفع مشکلات حوزه صنعت و معدن استان مازندران، افزود: هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شورای گفتگو و ستاد اقتصاد مقاومتی فاصله‌داریم.