۱۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱/۲۵
استاندار مازندران:

مهم ترین مشکل مازندران فارغ التحصیلان بیکار است

مهم ترین مشکل مازندران فارغ التحصیلان بیکار است

استاندار مازندران گفت: مهم ترین مشکل مازندران فارغ التحصیلان بیکار است.

به گزارش کاسپین24؛ربیع فلاح در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان اقتصادی مازندران در محمودآباد با اشاره به اینکه همه سلایق سیاسی در مدیریت استان حضور دارند، تصریح کرد:  تعامل و همکاری در استان برای حل مشکلات و حرکت در مسیر توسعه بی نظیر است، در استان با مسائل مختلف اقتصادی،اجتماعی با نگاه سیاسی و جناحی بر خورد نمی شود.

وی با بیان اینکه مازندران با همین شرایط نیز  می تواند 50 درصد واردات برنج را تولید کند، افزود: با جلوگیری واردات برنج و کنترل بازار، برنجکاران مازندران رضایت خوبی از اقدامات دولت دارند.

استاندار مازندران با اشاره به خدمات استان به مسافران نوروزی عنوان کرد: 12 میلیون و 200 هزار نفر شب اقامت و بیش از 35 میلیون تردد در تعطیلات نوروز 96 بیانگر جایگاه ملی و اثربخش استان مازندران است.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال 97 تمامی روستاهای مازندران از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، افزود: اشتغال و تولید محور اصلی فعالیت ها در استان است  و باید به روستاها به عنوان کانون اصلی تولید و کسب و کار توجه جدی شود.

فلاح با اشاره به اینکه  مهم ترین مشکل و چالش استان بیکاری فارغ التحصیلان استان است، عنوان کرد:  

در دولت تدبیر و امید 150 هزار شغل جدید در استان ایجاد شده که 50 هزار آن مربوط به سال 95 است.

وی افزود:  در ارائه تسهیلات بسته رونق تولید نیز استان مازندران با پرداخت تسهیلات به 1093 واحد تولیدی بخش صنعت و کشاورزی رتبه اول کشور را کسب کرده است./ایسنا