۲۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

مواد غذایی که هرگز نباید داخل یخچال نگهداری کنیم

مواد غذایی که هرگز نباید داخل یخچال نگهداری کنیم

نگهداری برخی مواد غذایی در یخچال مناسب نیست. این کار علاوه بر اینکه باعث فاسد شدن آن‌ها می‌شود، می‌تواند منجر به آلودگی یخچال نیز شود.

همه ما برای آشپزی از مواد غذایی مختلفی استفاده می کنیم و برای تازه نگه داشتن این مواد، آنها در یخچال قرار می‌دهیم، اما برخی از مواد غذایی را هرگز نباید در یخچال قرار داد زیرا علاوه بر اینکه باعث فساد و خرابی آن‌ها شده و محیط را هم آلوده می‌کند، مصرفشان بسیار خطرناک و سرطانزاست. در این بخش از نمناک به معرفی مواد غذایی می پردازیم که نباید در یخچال نگه داری نمایید.

زنجبیل

زنجبیل گیاهی زرد و دارای طبع گرم و پر از خاصیت است که از آن به‌صورت تازه یا خشک‌ شده و یا به‌صورت پودر در غذاهای مختلف و برخی نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. زنجبیل را داخل یخچال نگهداری نکنید زیرا در دمای سرد یخچال تمامی فواید خود را از دست می‌دهد و کپک می‌زند.

پیاز

پیاز یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین گیاهان موجود در طبیعت می باشد، که در آشپزی کاربرد فراوان دارد. بهتر است پیاز را در یخچال نگذارید زیرا رطوبت یخچال موجب می‌شود که پیازها بافت خود را از دست داده، نرم و خمیری شوند و کپک بزنند. بهترین روش برای نگهداری پیاز، قرار دادن آن‌ها در یک سبد خشک و در مسیر جریان هوا و در جایی دور از نور مستقیم خورشید و حرارت اجاق گاز یا فر است.

سیر

سیر یک ماده غذایی بسیار مفید است که قرن‌هاست به دلیل خواص درمانی زیادی که دارد، به صورت تازه، پودر و..استفاده می‌شود.سیر در یخچال حالتی لاستیکی پیدا کرده، جوانه زده و خیلی سریع کپک می‌زند پس بهتر است سیرها را در جایی خشک و خنک نگهداری کنید.

  • دیگر مواد غذایی که نباید در یخچال بگذارید

   نان :در یخچال خیلی زود خشک می‌شود و تردی خود را از دست می‌دهد.

   سیب زمینی:در یخچال جوانه می زند.

   عسل:در یخچال سفت شده و شکرک می‌زند.

   قهوه :در یخچال عطر خود را از دست می دهد.

   روغن زیتون:در هوای سرد، غلیظ یا جامد می‌شود.

   گوجه‌فرنگی :در یخچال بافت خود را از دست می دهد.

   آووکادو:هوای سرد موجب سفت‌شدن بافت آووکادوی رسیده می‌شود.

   آجیل:نگهداری آجیل در یخچال موجب می‌شود که طعمش تغییر کند.


منبع : نمناک