۱۰:۵۹ ۱۳۹۹/۲/۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مگس میوه در کمین باغات

مگس میوه در کمین باغات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مگس میوه در کمین باغات مازندران خبر داد و گفت: کشاورزان و باغداران با عوامل خسارت‌زا مبارزه کنند.

به گزارش کاسپین۲۴|عزیزاله شهیدی‌فرگفت: برای پیشگیری از افزایش جمعیت و خسارت مگس میوه مدیترانه‌ای در ماه‌های آتی در باغات مرکبات و سیاه ریشه، باغداران و تولیدکنندگان باید توصیه‌های فنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت مبارزه با بیماری‌های گندم و آفات مرکبات و سیاه ریشه تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های قارچی گندم نظیر زنگ زرد، لکه خرمایی و فوزاریوم خوشه و زمان مناسب مبارزه شیمیایی در روزهای پیش رو، کشاورزان ضمن هماهنگی با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی نسبت به انجام مبارزه شیمیایی در اسرع وقت در مزارع خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برداشت سریع میوه‌های نارنج موجود روی درختان حاشیه باغات، خانه سراها، ویلاسراها، پارک‌ها و حاشیه خیابان‌ها در محدوده شهرداری‌ها، ادارات دولتی، رعایت بهداشت عمومی کف باغ شامل جمع آوری و دفن میوه‌های ریخته شده در عمق ۵۰ سانتی‌متری خاک و حذف علف‌های هرز ضروری است.

شهیدی‌فر گفت: نصب تله‌های جلب کننده به تعداد ۱۵ تا ۲۰ عدد در هکتار در باغات پرتقال والنسیا و باغات مختلط مرکبات و سیاه ریشه با سابقه آلودگی به‌منظور شکار انبوه و از بین بردن مگس میوه مدیترانه‌ای مورد تاکید خواهد بود.

منبع:روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران