۲۱:۰۹ ۱۴۰۰/۳/۹

میانگین سن بیمه‌شدگان اجتماعی در مازندران ۲۴ سال کاهش یافت

میانگین سن بیمه‌شدگان اجتماعی در مازندران ۲۴ سال کاهش یافت

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر مازندران از استقبال زیاد جوانان استان به این بیمه طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت که این وضعیت سبب شد تا میانگین سنی بیمه‌شدگان صندوق نسبت به گذشته ۲۴ سال کاهش یابد.

به گزارش کاسپین24 | محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگاران آمار بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان و روستاییان مازندران را در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی با اعلام این که ۸۰ هزار نفر از این افراد طی چهار سال گذشته زیر پوشش صندوق قرار گرفتند ، گفت : با توجه به این که عمده بیمه شدگان جدید از قشر جوان هستند ، در نتیجه میانگین سنی بیمه شدگان زیر پوشش صندوق به کمتر از ۳۶ سال رسیده است در حالی که سال ۹۶ میانگین سنی بالای ۶۰ سال بود.

ابراهیمی آمار افراد زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان در مازندران در سال ۹۶ را هم حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرد.

این مسئول افزایش تعریف سطوح مختلف بیمه ای و افزایش سقف به یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان را یکی از دلایل استقبال از بیمه اجتماعی و روستاییان در مازندران برشمرد و توضیح داد : برای پرداخت حق بیمه افراد زیر پوشش صندوق هشت سطح دستمزد تعریف شده است که کف آن ۴۰۰ هزار تومان است.

وی همچنین از اضافه شدن ۱۴ هزار بیمه شده جدید به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در مازندران طی سال گذشته خبر داد و گفت که آمار بیمه شدگانی که از این صندوق حقوق دریافت می کنند به پنج هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است و بیشتر آنان را افرادی تشکیل می دهند که مشمول بازنشستگی پیش از موعد شده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر مازندران از فعالیت ۱۰۷ کارگزاری این صندوق در نقاط مختلف روستایی استان خبر داد افزود که همکاری دهیاران ، بخشداران و فرمانداران در توجیه درست و دقیق مزیت های بیمه اجتماعی برای افزایش عضویت بسیار مهم و ضروری است.

بر اساس آمار رسمی صندوق بیمه روستایی و عشایری مازندران ، ۳۵۰ هزار نفر در مازندران برای قرار گرفتن زیر پوشش این صندوق واجد شرایط هستند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر تابستان ۸۴ با هدف زیر پوشش بردن مهم ترین اقشار تولید کننده کشور آغاز به کار کرد.

اعتراض به مستمری اندک و پاسخ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر مازندران در پاسخ به پرسشی پیرامون نارضایتی برخی بیمه شدگان روستایی و عشایری از میزان حقوق مستمری دریافتی ، گفت : این افراد براساس میزان سوابق بیمه ای و هزینه های سالانه ای که برای بیمه سپاری پرداخت کردند، مستمری دریافت می کنند.

ابراهیمی توضیح داد : میزان حق بیمه روستایی و عشایری در سال کمتر از ۱۰ درصد حق بیمه تامین اجتماعی است و به همین تناسب نیز میزان دریافتی آنها با تامین اجتماعی اختلاف وجود دارد.

وی با توجه به سکونت ۴۳ درصد از جمعیت استان مازندران در مناطق روستایی تعداد متقاضیان این بیمه را ناچیر دانست و اظهار داشت : از سال ۹۶ در این استان برای بیمه روستایی و عشایری استقبال خوبی انجام شد و سهمیه استان برای سال جاری نیز حدود ۲۰ هزار نفر اعلام شده است.



منبع: ایرنا