۱۸:۵۴ ۱۳۹۵/۱۲/۹
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران:

نارضایتی طلافروشان از افزایش ارزش‌افزوده/ احتمال تعطیلی طلافروشی‌های وجود دارد

نارضایتی طلافروشان از افزایش ارزش‌افزوده/ احتمال تعطیلی طلافروشی‌های وجود دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران گفت: افزایش ارزش افزوده از سوی اداره امور مالیاتی نارضایتی طلافروشان مرکز مازندران را در پی داشته که در صورت تداوم احتمال تعطیلی طلافروشان وجود دارد.

به گزارش کاسپین24 به نقل از فارس؛سید فاضل تاج‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: افزایش ارزش افزوده از سوی اداره امور مالیاتی نارضایتی طلافروشان مرکز مازندران را در پی داشته است.

وی ادامه داد: اگر همین روند ادامه‌دار باشد احتمال تعطیلی طلافروشی‌های مرکز مازندران وجود دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر ارزش‌افزوده به 9 درصد رسید، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و وجود رکود در بازار این میزان ارزش‌افزوده منصفانه نیست.

تاج‌الدین به افزایش هفت برابری ارزش‌افزوده اشاره کرد و افزود: برخی طلافروشان تا یک‌میلیارد تومان باید ارزش‌افزوده پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای خرید 10 میلیون تومان طلا باید یک میلیون تومان ارزش‌افزوده پرداخت شود که پرداخت این مبلغ با توجه به مشکلات اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس مبنی بر ناهم‌خوانی مبالغ خرید و فروش طلا برای افراد، تصریح کرد: این موضوع به بحث ارزش‌افزوده برمی‌گردد که افراد در این زمینه آگاهی کافی ندارند.

تاج‌الدین در پایان گفت: تلاش بر این که ارزش‌افزوده طلا به سه درصد برسد.