۱۰:۳۲ ۱۴۰۰/۴/۲۰

نرخ تورم در مازندران ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری

نرخ تورم در مازندران ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری

استاندار مازندران گفت: براساس آمار مرکز آمار کشور،میانگین تورم کشوری ۳۶/۴ است و جزء دو استان برتری هستیم که ۳۳/۳ تورم داریم و این رقم ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است؛ این به این دلیل نیست که ما خوشحالیم که۳۳ درصد تورم داریم و مشکلات مردم را نمی بینیم.

به گزارش کاسپین24 | احمد حسین زادگان در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهارکرد: با توجه به شرایط حاضر با پذیریش نقاط ضعف دربخش های مختلف، عملکرد دولت در مازندران در پروژه های عمرانی،حفظ و ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و افزایش فعالیت های اقتصادی با قوت پیگیری و محقق شده است.

استاندار مازندران بیان کرد: نمی خواهم بگویم شرایط ایده ال و قابل قبول است، اما باتوجه به شرایط سخت کشور ،تحریم های ظالمانه، موانع و مشکلات بلایای طبیعی، سیل وکرونایی که ۱۶ ماه کشور رادرگیر کرده، سعی کردیم با همکاری و همراهی همه ی بخش های حاکمیتی به تناسب شرایط را مدیریت کنیم.

وی افزود: نرخ بیکاری ۹/۷ درصدی، رساندن رشد مشارکت اقتصادی ۴۱ درصد به ۴۴ درصد و مدیریت بیماری کرونا با همراهی سربازان خط مقدم حوزه سلامت و همه ی بخش ها و نهادهای استان از جمله دستاوردهایی بوده که نباید آن را تضعیف کرد.

وی ادامه داد: براساس آمار مرکز آمار کشور، میانگین تورم کشوری ۳۶/۴است و جزء دو استان برتری هستیم که ۳۳/۳ تورم داریم و این رقم ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است و این به این دلیل نیست که ما خوشحالیم که۳۳ درصد تورم داریم و مشکلات مردم را نمی بینیم.

استاندار مازندران افزود: یک بخش از دلایل عقب ماندگی در استان همین بحث های انحرافی است که این منجر به واگرایی در استان شده و به شدت به توسعه آسیب می رساند.

حسین زادگان ادامه داد: اصولا این اخبار یا از ناآگاهی افراد نشات می گیرد و یا آگاهانه از سوی بعضی افراد چون اواخر کار دولت است، منتشر می شود.

وی افزود: تغییر دولت و دولتمردان امری طبیعی است؛ افراد جدید باید در همین جایگاه هایی که امروز کمر به تخریب ناجوانمردانه آن بسته اند کار کنند؛ جایگاهی که در این چند سال با مشکلات عدیده و کم نظیری که سابقه نداشت، اداره شد و با مردم همراهی کرد.

استاندار مازندران با بیان این که قصد ورود به این مباحث را نداشتم، افزود:تاکید من بر این موضوع است که توهین و تخریب فقط از آن دولت نیست و اگر قبح این ماجرا شکسته شود هیچ یک از ارکان و مسولان در هر قوا و قامتی از ان در امان نخواهند بود؛ با اتهامات بی پایه و اساس و سخیفمردم را نسبت به حاکمیت و نظام بدبین نکرده و بین مردم و نظام فاصله ایجاد نکنیم.

وی تاکید کرد: در دوران مدیریت در مسند استاندار هیچ گونه خط قرمزی در برخورد با افراد متخلف در حوزه های اجرایی نداشته و ندارم؛هیچ گونه توصیه برای مدیرانی که تخلف کرده اند با هیچ نهادی نداشته ام که مانع برخورد با آنان شوم.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: مشخص است این تخریب های هدفمند و سازمان یافته برای استانی که در این مدت حاشیه نداشته، همگرایی استان را نشانه گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر ایجاد مرز میان مدیران مردمی و پاکدست با مدیر متخلف گفت:مدیران خدوم و پاکدست فرزندان مردم این استان هستند که همواره به خدمت صادقانه فکر می کنند؛ تخلف چند مدیر را به همه مدیران انقلابی استان نسبت ندهیم، با تخلف در هر جایگاهی باید به شدت برخورد شود این خواست مردم و رهبری نظام است.


منبع : ایسنا