۱۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹

نسخه بیماران در ۸۱ درصد از مراکز خصوصی مازندران الکترونیکی پیچیده شد

نسخه بیماران در ۸۱ درصد از مراکز خصوصی مازندران الکترونیکی پیچیده شد

نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در بیش از ۸۱ درصد از مراکز خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت مازندران عملیاتی شد.

به گزارش کاسپین24 | دکتر رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در بیش از ۸۱ درصد از مراکز خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان عملیاتی شد، گفت:نسخه الکترونیک صادر شده توسط پزشکان بخش خصوصی شامل تجویز دارو و خدمات در داروخانه‌ها و موسسات پاراکلینیک بوده و خدمات مورد نیاز به بیمه شدگان ارائه شد.

او افزود: در این طرح فرآیند رسیدگی و بررسی اسناد و نسخ به صورت برخط و توسط سامانه انجام می‌پذیرد که این امر موجب سرعت در عملیات پرداخت به موسسات را در بر دارد.

دکتر ظفرمند یکی از مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیکی را دریافت برخط حق و حقوق پزشکان طرف قرارداد برشمرد و گفت: ثبت و نگهداری اطلاعات مراجعه به پزشکان، مراجع تشخیصی و داروخانه‌ها و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران از دیگر مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیکی است که سبب می‌شود سیر درمان بیمار در یک مسیر علمی قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر علاوه بر افزایش صدور تعداد نسخه‌ها، فروش اقلام دارویی و ارائه خدمات نیز بدون نسخه و به صورت الکترونیک در استان در حال انجام می‌باشد.



منبع: باشگاه خبرنگاران