۱۳:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷

نگرانی برای پرداخت خسارت‌های کشاورزی وجود ندارد

نگرانی برای پرداخت خسارت‌های کشاورزی وجود ندارد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور از کشاورزان خواست تا نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند و گفت: نگرانی برای پرداخت غرامت ها وجود ندارد.

به گزارش کاسپین24 | علیرضا آل‌امین روز چهارشنبه در دومین جشنواره فرهنگی و ترویجی بیمه محصولات کشاورزی کشور در بابلسر با بیان این که خشکسالی در استان های مختلف کشور بسیار جدی است و در این بین نقش بیمه محصولات کشاورزی بسیار مهمتر شده است ،افزود: از آن جایی که حمایت ویژه و محوری دولت سیزدهم را داریم، صندوق نیز بدون معطلی هر گونه خسارت را در قالب غرامت بیمه کشاورزان پرداخت می کند.

وی بیمه کشاورزی را مهمترین بیمه در دنیا دانست که بیشترین حمایت ها را از دولت ها دارد، بیان داشت: در همین راستا بیمه محصولات کشاورزی ایران پس از ایالات متحده آمریکا، رتبه دوم را دارد و همسو با این وضعیت تقویت بخش کشاورزی محور اصلی فعالیت های دولت آیت الله ریسی نیز قرار گرفت.

وی با توضیح این که امروز هر کشوری که در حوزه کشاورزی قوی باشد ،برنده است، گفت: همسو با این رویکرد بر اساس منویات مقام معظم رهبری ،ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حمایت از فعالیت های کشاورزی به خصوص در دیمزار ها ورود پیدا کرده است .

آل امین با بیان این که اکنون ۴۰ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را ستاد اجرایی حضرت امام متقبل شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای امنیت غذایی کشور تنها کشوری است که بیمه طیور را اجباری کرد .

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور از اهتمام دولت به خصوص وزارت کشور نسبت به تقویت بیمه کشاورزی قدردانی کرد و گفت: صندوق بیمه کشاورزی در صدد بکار گیری از ظرفیت دهیاران برای ترویج بیمه کشاورزی است .

خبرهای خوش علمی دانش بنیان در پیشگیری از خسارت های کشاورزی کشور

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به مشارکت و حضور جدی شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان برای تقویت کشاورزی و پیشگیری از خسارت کشاورزی به دستاوردهایی رسیده اند ، که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

آل امین با بیان این که آیت الله رئیسی ،رییس جمهور در جلسات مختلف حمایت های ویژه دولت از صندوق بیمه کشاورزی را مطرح کردند، گفت: به رغم مشکلات مالی و اقتصادی کشور ، اما دولت اعلام کرد که به هیچ عنوان در پرداخت خسارت و غرامت بیمه کشاورزی مشکلی نداریم و کشاورزان اصلا نگران نباشند.

وی ادامه داد :کشاورزان بدون نگرانی بیمه محصولات کشاورزی را انجام بدهند ، چراکه پرداخت ها در غرامت ها قطعی است ، تاکید می کنم دولت نگرانی در پرداخت غرامت ندارد.

وی با بیان این که برای اولین بار در دولت سیزدهم شعار حفاظت از محیط زیست نیز عملی شده است، گفت: طبق تفاهم نامه صندوق بیمه کشاورزی با سازمان حفاظت محیط زیست، اگر وحوش در حال انقراض به کشاورزی زراعی و باغی کشاورزی کشاورزان خسارت بزند، صندوق در حمایت از وحوش در انقراض خسارت پرداخت می کند تا دامداران و کشاورزان در حفاظت از محصولات از آسیب زدن به وحوش خودداری کنند.

وی با بیان این که صندوق بیمه کشاورزی ۴۰ ساله شده است و در این مدت بیشترین همکاری را دولت سیزدهم با این صندوق داشته است، گفت: بررسی تاریخی نشان می دهد که سازمان بحران در دولت های گذشته حتی یک بار به صندوق سر نزده است ، من بنابر تخریب مسوولان دولت های قبلی ندارم اما واقعیت ها را باید گفت، این که مدیریت سازمان بحران دولت رئیسی در جشنواره فرهنگی و ترویجی صندوق بیمه کشاورزی حضور پیدا کند ، بسیار ارزشمند است.

قایم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: با توجه به قانون که بانک کشاورزی بانک تخصصی و ویژه کشاورزی است ، از وزارت کشور درخواست داریم تا دهیاران ، همیاران بیمه محصولات کشاورزی شوند و حساب کشاورزان را به سمت بانک کشاورزی ببرند، در حالی که طبق اظهارت رسمی کارشناسان و کارگزاران بیمه دهیاران حساب کشاورزان را به سمت پست بانک ارجاع می دهند که با چالش مواجه شدیم.

آل امین به تشکیل بیش از ۷۴۰ هزار پرونده خسارت بیمه محصولات کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: پارسال بیش از پنج همت غرامت بیمه به خسارت دیدگان بیمه شده در بخش کشاورزی پرداخت شد که بیشترین غرامت پرداخت شده مرتبط با حوزه‌های محصولات زراعی و باغی بوده است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: در حال حاضر از ۲۱۳ محصول کشاورزی تولیدی کشور ،۱۶۰ محصول زیر پوشش این صندوق قرار دارد .


منبع : ایرنا