۱۷:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

نیاز فوری مازندران به تمام گروه‌های خونی

نیاز فوری مازندران به تمام گروه‌های خونی

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: وضعیت ذخایر گروه‌های خونی در استان بحرانی است.

به گزارش کاسپین24 | مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: با توجه به روز‌های پایانی سال، افزایش ورود گردشگر و افزایش جراحی‌ها، وضعیت ذخایر گروه‌های خونی در استان بحرانی است.

عبدالله محمدی فیروزجایی افزود: اداره کل انتقال خون استان با کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی به ویژه A مثبت و منفی، O مثبت و منفی و B مثبت و منفی مواجه شده است.

او از هم استانی‌های نوعدوست خواست با همراه داشتن کارت ملی، به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و همانند گذشته در تامین خون بیماران استان انتقال خون مازندران را همراهی کنند.

محمدی فیروزجایی با اشاره به اینکه در تعطیلات پیش رو تمامی مراکز انتقال دایر است، گفت: اتوبوس‌های سیار انتقال در روز ۲۲ بهمن نیز در شهر‌های آمل، ساری و بابل در مسیر‌های راهپیمایی مستقر و آماده دریافت خون اهدایی شهروندان هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه انتقال خون استان وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد، افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی در ۱۱ پایگاه انتقال خون کاملا رعایت می‌شود و تمامی وسایل استریل و یکبار مصرف هستند و اهداکنندگان خون هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

او ادامه داد: حدود ۱۴ هزار بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی در استان وجود دارند که به تزریق خون نیاز دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه برخی از این بیماران به خون تازه نیاز دارند، افزود: حدود ۴۰ درصد خون‌های اهدایی شهروندان مازندانی مورد استفاده بیماران تالاسمی قرار می‌گیرد.

اداره کل انتقال خون مازندران تامین‌کننده نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴هزار بیمار خاص و سرطانی در استان است.


منبع : خبرگزاری صد وسیما