۱۴:۵۴ ۱۴۰۱/۱۲/۲۶

نیروگاه زباله سوز ساری شهریورماه تکمیل می شود

نیروگاه زباله سوز ساری شهریورماه تکمیل می شود

استاندار مازندران پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله سوز ساری را ۹۳ درصد ذکر کرد و گفت: این پروژه شهریورماه آینده تکمیل و راه اندازی می شود.

به گزارش کاسپین24 | حسینی پور استاندار مازندران در بازدید از کارخانه زباله سوز ساری با بیان اینکه در یکسال گذشته اقدامات خوبی برای اتمام این پروژه انجام شده است، گفت: کارخانه زباله سوز ساری در ۱۰ سال گذشته ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما فقط در یکسال گذشته با تخصیص اعتبارات مناسب به ۹۳ درصد رسیده است.

او یکی از مشکلات این طرح را تامین منابع مالی دانست و افزود: دولت با دستور رئیس جمهور بودجه خوبی برای اتمام کارخانه زباله سوز ساری گذاشته است.

حسینی پور ادامه داد: بخشی از اعتباراتی که در دوت سیزدهم برای اتمام این پروژه اختصاص یافته بود دریافت شد و مصمم هستیم بقیه اعتبارات را نیز دریافت کنیم.

استاندار مازندران گفت:هزینه‌ای که برای حمل زباله ساری و اطراف آن می‌شود بسیار سنگین است و همین هزینه اگر در ساخت همین مجموعه باشد اتفاق خوبی می‌افتاد.

او با بیان اینکه پیمانکار قول داده بود کارخانه زباله سوزی ساری دهه فجر امسال بهره برداری شود، افزود: برای انتقال تاسیسات این کارخانه از چین به ایران مشکلاتی بوجود آمد که سبب تاخیر در بهره برداری از آن شد.

حسینی پور ادامه داد: مشکلات انتقال برطرف شده است و با قول پیمانکار این کارخانه تا شهریور ماه سال دیگر حتما راه اندازی می‌شود.

ساخت نیروگاه زباله سوز ساری در زمینی به مساحت ۴۲۰۰۰ متر مربع از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و اگرچه در دولت دهم مصوب شده بود که با۳۰ میلیون دلار اعتبار ارزی و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی تا پایان کار همان دولت به اتمام برسد، اما به دلایلی از جمله مشکلات فنی و تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات تا سال ۹۴ دست نخورده باقی ماند.

اقدامات انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم نیز منجر به افتتاح این پروژه نشد و زباله‌های ساری همچنان برای دفن با کامیون‌های حمل زباله و طی کردن مسیری ۱۲۰ کیلومتری راهی منطقه گویچاله در پشتکوه می‌شد.

در دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، در ۲۰ اسفند ماه پارسال در سفر استانی خود به مازندران و در جریان بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری مهلت ۶ ماهه برای پایان این طرح داده بود.


منبع : باشگاه خبرنگاران