۱۴:۰۶ ۱۴۰۱/۷/۳۰

هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت

هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، با اشاره به اختصاص اعتبار 5 هزار میلیارد تومان همه گروه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج کشور گفت : هزینه این بیماران،تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش کاسپین24 | محمدرضا میرزائی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: ۵۰ درصد جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ موسسه طرف قرار داد با بیمه سلامت همکاری می‎کنند که پرداختی این موسسات به روز است و بیمه سلامت به هیچ موسسه بدهکار نیست در حوزه سرپایی از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان پرداخت کرده و بدهی‌های مراکز سرپایی مهرماه؛ همین روزها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران،درباره پرداختی به مراکز درمانی بستری،بیان کرد: این موسسات باید نسبت به ارسال اسناد پرداخت کنند، مطالبات ابتدای سال تا تیرماه به مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تخصیص مردادماه و شهریور ماه مراکز بستری بخش خصوصی و دولتی انجام شده، میانگین پرداختی برای هزینه درمان در این بخش ۱۲۰ میلیارد تومان است.

میرزائی درباره طرح‌های رایگان برای پوشش افراد، گفت: روزانه ۳۰۰ نفر به جمعیت بیمه‌ای استان اضافه می‌شود و در سال جاری ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت اضافه شده است.

وی در ارتباط با درمان زوجین نابارو،گفت: سال گذشته برای درمان ۲۷۵ زوج هزینه شده و در سال جاری تعداد خدمات گیرندگان درمان ناباروی این مجموعه به ۵۵۳ نفر رسیده است، بحث انعقاد قرار داد با مراکز خصوصی در دستور کار است که تاکنون با هشت مرکز خصوصی قرار داد انجام شده است.

میرزائی در ارتباط با اقدامات انجام شده در حوزه دارو یاری،افزود: در سه ماهه گذشته ماهی حدودا ۱۳ میلیارد تومان بابت افزایش قیمت پرداخت شده است که در مجموع ماهانه ۲۶ میلیارد تومان در حوزه دارو یاری پرداخت می‌شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای درمان اعتیاد، گفت: در ۶ ماهه سال جاری ۳ میلیارد تومان به موسسات طرف قرار داد پرداخت شده و ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان برای درمان این بخش هزینه می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از رونمایی طرح درمان بیماران، خاص نادر و صعب‌العلاج، گفت: اعتبارات این طرح در کل کشور ۵ هزار میلیارد تومان است که سهم استان ۲۵۰ میلیارد تومان و اعتبارات خارج از شمول استان حدود ۱۲ میلیارد تومان است.


منبع : فارس