۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۸
بابلرود طغیان کرد

هشدار تخلیه به ساکنان حاشیه رود

هشدار تخلیه به ساکنان حاشیه رود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از طغیان دو رودخانه از جمله بابلرود در بابل خبر داد و گفت: دبی آب این رودخانه به ۳۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است.

به گزارش کاسپین24 | حسینعلی محمدی با اشاره به بارش رگباری در مناطق بالادست بابل به واسطه طغیان رودخانه‌های محلی افزود: در این حادثه روستاهای بندپی غربی از جمله سفید رود، پلنگ کلاً و غیره دچار آبگرفتگی شدند.

وی با بیان این که برخی منازل روستایی تخلیه شدند، افزود: همچنین به دلیل شدت بارش‌ها و آورد رودخانه‌ای، رودخانه کالی رود نیز طغیان کرد و روستاهایی نظیر بالا و پایین احمدکلا دچار آبگرفتگی شده است.

وی با اظهار این که یکی از دلایل آبگرفتگی روستاهای بابل ناشی از تخریب و تجاوز بستر رودخانه بوده است، افزود: تدابیر لازم برای پیشگیری از خسارت‌ها صورت گرفته و ادوات و دستگاه‌ها نیز در حاشیه رودخانه مستقر شده است.

محمدی گفت: بستر رودخانه کالی رود در گذشته ۱۸ متر بود و اکنون در برخی مناطق به دو تا سه متر عرض کاهش یافته است و این مساله تبعاتی درپی خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به تغییر رژیم بارش‌ها گفت: وقتی سطح عرضی رودخانه‌ها کاهش یابد، این مساله سبب می‌شود تا براثر سیلاب دچار خسارت و حوادث شویم.

وی نسبت به بروز خطر در مناطق پایین رودخانه‌های شهرستان بابل نظیر بابلرود هشدار داد و از مردم خواست تا به توصیه‌ها توجه کنند.


منبع : مهر