۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱
استاندار مازندران:

هیات های مذهبی بزرگترین رسانه در دنیای اسلام هستند

هیات های مذهبی بزرگترین رسانه در دنیای اسلام هستند

استاندار مازندران هیات های مذهبی را بزرگترین رسانه در دنیای اسلام توصیف کرد و گفت: این نهاد اجتماعی قوی ترین و تاثیر گذارترین رسانه در افکار عمومی است.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی‌پور امروز در جمع مسژولان شورای هیأت‌های مذهبی، ضمن گرامیداشت ایام امام جوادالائمه و امام علی (ع)، اظهار کرد: این روزها قلب جهان اسلام از اقدامات حیوانات انسان‌نما رژیم منحوس صهیونیستی به درد آمده است،گویی وعده نابودی این رژیم در حال تحقق است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده سپاه اسلام،گفت: این اقدام قابل تقدیر است، شهادت جمعی از هموطنانمان که مسیر عاشورایی انقلاب را آبیاری می‌کنند جای تقدیر دارد‌.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: هیأن‌های مذهبی در مسیری وابسته به اهل عصمت و طهارت خدمت می‌کنند و بزرگترین رسانه تاریخی جهان اسلام هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه اسلام که دینی کامل و جهان‌شمول است از همان ابتدا به فکر افکار عمومی بود، عنوان کرد: نقش ممتاز روحانیت در هیأت‌های قابل تقدیر است، هیأت‌ بدون روحانی به‌طور یقین به انحراف خواهد رفت، پس ریشه اصلی هیأت‌های ما حضور روحانیت است، تا شور حسینی به منحصه ظهور برسد باید همراه با شعور حسینی باشد.

وی با اشاره به فرموده امام جواد (ع) یادآور شد: هر کسی موقعیت‌شناس نباشد جریانات او را می‌رباید و در نهایت هلاک خواهد شد، همواره هیأت‌ها در طول تاریخ جهان اسلام در مسیر بصیرت دینی و مذهبی حرکت کردند.

حسینی پور هیأت‌ها را محل اصلی جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: هیأت‌ها با بروز انقلاب اسلامی یک هویت تازه به خود گرفتند، البته برخی از هیأت‌ نخ‌نما بوده و شناخته شده بودند و هدف‌شان سواستفاده بود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه نقش‌‌آفرینی هیأت‌ مشهود بوده و مورد توجه افکار عمومی است، بیان کرد: امام راحل به برپایی هیأت توجه داشتند، مقام معظم رهبری نیز سالانه ملاقات‌های مستقیمی با هیأت و فعالان آنها دارند که نشان از اهمیت دارد.

وی هیأت را یک موجود زنده دانست و هیچ زمانی میرایی ندارد و گفت: برخی از تشکل‌های سیاسی به اقتضای یک مقطع زمانی می‌آیند و می‌روند، اما هیأت‌ها اینگونه نیستند.

حسینی‌پور با اشاره به افزایش نیازهای بشری به معونیت، عنوان کرد: هیأت‌ها بهترین محفل و بستری که می‌شود معارف ناب اهل بیت (ع) را به مردم انتقال داد هستند، ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارند.

استاندار مازندران گفت: در محافل هیأت‌ها باید به معارف قرآنی اهتمام ویژه ورزید،گاهی سمت و سوی هیأت‌ها به مسیرهای دیگر کشیده می‌شود، هیأتی که در آن حال و هوای قرآنی نباشد دچار مشکل می‌شود.

وی اعلام کرد: هیأتی بودن به معنای نظم اداری نیست، خاصیت‌شان به مردمی بودن است، ماهیت و ماندگاری آن به این دلیل است که به دولت‌ها و جریانات سیاسی وابستگی نداشتند، هیأت‌ها محل حل مسائل مومنین و محلات بود، مسؤولیت اجتماعی آنها همیشه مورد توجه بوده است، چقدر هیأت‌ها برای انقلاب اسلامی کادرسازی کردند، یک جریان بزرگ اسلامی است.


منبع : فارس