۱۶:۱۸ ۱۳۹۶/۳/۴
میران آملی در گفتگوی با کاسپین24 مطرح کرد:

واردات بی رویه برنج اقتصاد مازندران را فلج می کند

واردات بی رویه برنج اقتصاد مازندران را فلج می کند

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: سرانه مصرف برنج درکشور کمتر از35کیلو بوده و واردات بی رویه برنج اقتصاد مازندران را فلج می کند.

امیر میران آملی در گفت وگوی با خبرنگارکاسپین24،اظهار داشت: از گذشته های دور اقتصاد مازندران برپایه کشت برنج حرکت می کرده است.
وی افزود: اما امروزه به دلیل تغییر کاربری بسیاری از زمینهای شالیزاری،فروش و رواج ویلاسازی در این اراضی به دلیل عدم رونق در کشت برنج اقتصاد مازندران حال و روز خوشی ندارد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد:تمام امورات زندگی یک کشاورز شالیکار از کشت برنج حاصل می شود و اگر چرخه فروش،راکد بماند کشاورز به منظور تامین اشتغال ،ازدواج فرزندان و حفظ خانواده علی رغم میل باطنی زمینهای با ارزش خود را واگذارمی کند.
میران آملی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته به واسطه ممنوعیت واردات برنج خارجی قیمت برنج افزایش خوبی داشت .
وی افزود:با همین مقدار،افزایش قیمت برنج شاهد آن بودیم بسیاری از زمین هایی که در حال تغییر کاربری بود،مجددا به زیر کشت برنج رفت اما عده ای برای کسب منفعت سرانه مصرف برنج را 35کیلو اعلام نمودند، که این مقدار یعنی مقدار تولید ما از عرضه کمترخواهدشد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآورشد:این آمار منجر به واردات بی رویه برنج و در نتیجه کاهش قیمت برنج داخلی خواهد شد.
میران تصریح کرد:امسال نیزسرانه مصرف برنج در کشور 35کیلو اعلام شد،که این مقدار نیز آمار واقعی نبوده و سرانه مصرف برنج کشور کمتر ازاین مقداراست.
وی خاطرنشان کرد:باتوجه به اینکه برنج از تولیدات استراتژیک مازندران بوده باید با شفاف سازی واعلام آمار واقعی از سرانه مصرف جلوی ورود وارادات برنج های خارجی گرفته شود وگرنه اقتصاد مازندران فلج می شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره بر اینکه اگر چرخ اقتصاد کشاورز به خوبی بچرخد دیگرنه زمین های خود را تغییرکاربری خواهد داد نه به فکر فروش آن افتاده،تصریح کرد: اگر چرخ اقتصاد برای کشاور بچرخد،همین کشاورز اجازه تجاوز دیگران رابه زمین های گران بهای مازندران نخواهد داد.