۱۴:۵۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

وصول درآمدهای مالیاتی در مازندران ۸۵ درصد افزایش یافت

وصول درآمدهای مالیاتی در مازندران ۸۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اعلام جمع آوری سه هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان مالیات در ۹ ماهه سال جاری ، گفت که این میزان درآمد مالیاتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش کاسپین24 | علی اکبر حمزه‌ای بیشترین میزان درآمد مالیاتی استان را با ۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان مربوط به سرفصل مالیات های مستقیم اعلام کرد.

وی گفت که در این مدت یکهزار و ۲۰۵ میلیارد تومان هم مالیات مستقیم در استان جمع آوری شده است.

درآمد مالیاتی محقق شده مازندران در ۹ ماهه سال گذشته یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران از شناسایی حدود ۲۰ هزار مودی مالیاتی جدید به عنوان مهم ترین محرک افزایش جمع آوری مالیات در سال جاری یاد کرد.

وی با بیان این که در زمان حاضر در استان ۱۸۰ هزار نفر به عنوان شخصیت حقیقی و ۱۱ هزار نفر به عنوان شخصیت‌ حقوقی مالیات پرداخت می‌کنند، از تداوم شناسایی فراریان مالیاتی استان خبر داد.

حمزه‌ای بدون اشاره به ارقام فرار مالیاتی در مازندران ، از کارتخوان های اجاره ای به عنوان یکی از مفرهای این بزه مالی یاد کرد و گفت : اگر چه فرار مالیاتی در استان جدی و نگران کننده است ، اما براساس طرح ملی که بزودی اجرایی می‌شود، تمام کارتخوان‌های سیّار از فروشگاه‌های مازندران و دیگر نقاط کشور جمع آوری و یا به سامانه‌های مالیاتی متصل می‌شوند و با ثبت مشخصات متصدیان اصناف و فروشگاه‌ها در بانک مرکزی، علاوه بر برچیده شدن دستگاه‌های پُز اجاره‌ای، فرار مالیاتی هم در استان کاهش می‌یابد.

وی با اعلام این که مودیان مالیاتی تا ۱۵ دی ماه جاری فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی مربوط به فصل پاییز را ارائه دهند ، هشدار داد : در غیر این صورت علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: مودیان می‌توانند از طریق درگاه ملی مالیات به نشانی اینترنتی WWW.INTAMEDIA.IR قسمت مالیات بر ارزش افزوده میز خدمت عملیات الکترونیک مالیاتی، اطلاعات تکمیلی در این ارتباط را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام کنند.

پرداخت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به دهیاری ها و شهرداری ها

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اظهار این که بخشی از درآمدهای مالیاتی صرف عمران و آبانی استان می شود ، از پرداخت ۳۳۸ میلیارد تومان درآمد ناشی از مالیات های غیرمستقیم به دهیاری ها و شهرداری های استان در سال جاری خبر داد.

وی گفت که قرار است ۵۰ میلیارد تومان دیگر از درآمدهای مالیاتی هم بزودی به دهیاری های و شهرداری ها پرداخت شود.

حمزه‌ای اضافه کرد: در مجموع از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری سه‌هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان از محل وصولی مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم در استان به حساب خزانه و دهیاری‌ها و شهرداری‌های مازندران واریز شده است.

طبق قانون سه درصد از درآمدهای مالیاتی ناشی از ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری ها واریز می شود.

مازندران از نظر میزان وصولی مالیات مستقیم و غیر مستقیم از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری جزو پنج استان برتر کشور است.


منبع : ایرنا