۲۱:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۷

وقوع سیل در بندپی مازندران

وقوع سیل در بندپی مازندران

هشدارهای مدیریت بحران استانداری مازندران نسبت به احتمال جاری شدن سیل و روان شدن آب تحقق یافت و ارتفاعات بندپی شرقی بابل دچار سیلاب شد.

به گزارش کاسپین24 | حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران امروز درباره خسارت وقوع سیل در استان، اظهار کرد: سیل به ارتفاعات گریوده بخش بندپی شرقی بابل خسارت زد.

وی افزود: سیلاب امروز به سه واحد مسکونی و سه خودرو خسارت زد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه سیلاب امروز خسارت جانی نداشت، اضافه کرد: سیل موجب انسداد راه روستایی و قطعی برق شده که برق درحال پایدارسازی بوده و اقدامات بازگشایی توسط راهداری باید انجام شود.

محمدی هشدار داد: امشب ارتفاعات مرزن‌آباد، بلده، بندپی شرقی، سوادکوه، کیاسر و هراز تحت تاثیر سیل قرار می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های امداد و خدماتی درحالت آماده‌باش هستند، اظهار کرد: باتوجه به هشدار هواشناسی، لازم است شهروندان از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: دامداران نیز دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع و فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

محمدی با بیان اینکه کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز پرهیز کنند، یادآور شد: همچنین مردم و مسافران از شنا کردن و تمامی فعالیت‌های دریایی، تفریحی و صیادی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا خودداری کنند.

وی با هشدار احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران، تصریح کرد: براساس هشدار هواشناسی، احتمال جاری شدن روان‌آب و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات وجود دارد.


منبع : فارس