۲۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۹
۳۳۴ نفر ماندند

پایان زمان انصراف نامزدهای مجلس در مازندران

پایان زمان انصراف نامزدهای مجلس در مازندران

سرپرست اداره کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران از انصراف ۱۶۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان خبرداد و گفت که با پایان گرفتن مهلت انصراف، مابقی افراد -۳۳۴ نفر- به عنوان داوطلبان نهایی به شمار می روند که افراد واجد شرایط می توانند به آنها رای دهند.

به گزارش کاسپین24 | جواد سالار افزود: از مجموع ۱۶۸ انصراف داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران پنج نفر زن و ۱۶۳ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد :‌ بیشترین انصرافی های در مازندران مربوط به حوزه های انتخابیه فریدونکنار و بابلسر، ‌ساری و بابل است.

به گفته سرپرست اداره کل امور سیاسی استانداری مازندران ۷۲ ساعت مانده به زمان برگزاری انتخابات مهلت انصراف داوطلبان مجلس شورای اسلامی بود که این مهلت روز گذشته هشتم اسفند ماه به پایان رسید.

وی گفت: با پایان یافتن مهلت قانونی انصراف، در حال حاضر تعداد داوطلبان نهایی این انتخابات در مازندران ۳۳۴ نفر است و رای دهندگان از میان این افراد می توانند انتخاب خود انجام دهند و رای خود را به صندوق بریزند.

سالار اضافه کرد:‌ تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در مازندران که تغییر حوره انتخابیه دادند نیز ۱۹ نفر است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

سه هزار و ۲۱۰ صندوق رای برای حوزه های انتخابیه مازندران در نظر گرفته شد که از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

تعداد حوزه های انتخابیه فرعی و اصلی در مازندران ۵۹ حوزه است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت ۳۳۴ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.


منبع : ایرنا