۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۱
رئیس سازمان بازرسی مازندران بخواند

پرداختی های غیر قانونی شهردار آمل

پرداختی های غیر قانونی شهردار آمل

هیات عمومی دیوان عدالت اداری در رای شماره 1145 خود تصویب پرداخت هرگونه حق الجلسه و پاداش را خارج از صلاحیت شورای اسلامی شهر اعلام کرد.

به گزارش کاسپین24،شورای شهر آمل در مصوبه ای عجیب برای اعضای شورای شهر که عضو هر یک از کمیسیون های شهرداری هستند مبلغ ۱۲۵ هزار تومان حق الجلسه با افزایش پانزده درصدی در سال تصویب نمود.
بر اساس این گزارش،تصویب این دستمزد برای اعضای شورای شهر آمل در حالی صورت گرفت که چند عضو شورا عضو کمیسیون های شهرداری بوده و همچنین قانونا شوراها صلاحیتی برای دادن حقوق و افزایش سالانه میزان آن را برای خویش ندارند.
احسان خاکزاد شاهاندشتی وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار کاسپین24 در رابطه با تصویب حق الجلسه اعضای شورای شهرعضو کمیسیون های شهرداری و افزایش سالانه آن،اظهار داشت:هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در رای شماره ۱۱۴۵ تصویب هر گونه حق الجلسه را خارج از صلاحیت شوراهای اسلامی شهرها اعلام کرده است.
این حقوقدان آملی افزود:در رای شماره 1145 هیات عمومی دیوان عدالت اداری به صراحت اعلام شده است پرداخت حق الجلسه اعضای کمیسیونهای شهرداری و پرداخت پاداش به اعضای کمیسیونهای مذکور به علت خارج بودن از حدود اختیارات شورای اسلامی شهر مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ باطل است.
به گزارش کاسپین24،اعضای شورای شهر آمل که در سال 1397 عضو کمیسیون های شهرداری هستند این حق الجلسه ها را دریافت می کنند.