۱۷:۳۸ ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
استاندارمازندران:

پرداخت 445 میلیارد تومان تسهیلات به هزار و 43 واحد تولیدی

پرداخت 445 میلیارد تومان تسهیلات به هزار و 43 واحد تولیدی

استاندار مازندران گفت:445 میلیارد تومان تسهیلات به هزار و 43 واحد تولیدی

به گزارش کاسپین24 به نقل از ایسنا؛ ربیع فلاح جلودار در مراسم تجلیل از مدیران بانک ها، اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران از اقدام شایسته بانک های مازندران در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در این استان تشکر و اظهار کرد: بانک‌های مازندران در پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید در کشور پیشتاز هستند.

وی تصریح کرد: پرداخت 445 میلیارد تومان تسهیلات به هزار و 43 واحد تولیدی حوزه صنعت و کشاورزی در مدت 9 ماه به آسانی نبوده است که جای تشکر دارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در بسته رونق تولید 322 واحد تولیدی حوزه صنعت و 721 واحد تولیدی حوزه کشاورزی از تسهیلات برخودار شدند که استان مازندران موفق به کسب رتبه نخست کشور شده است.

فلاح در ادامه به رشد اقتصادی 7.2 درصدی در 9 ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: سهم گروه صنعت در این رشد اقتصادی 10.5درصد است که نشان می‌دهد با پرداخت تسهیلات و رونق تولید حرکت مناسبی در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی افزود: سهم گروه کشاورزی در این رشد اقتصادی 5.7 و گروه خدمات 5.4 درصد است.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به وضعیت استان در ارائه بسته رونق تولید، خاطرنشان کرد: در حوزه طرح‌های صنعتی مازندران با پرداخت تسهیلات به 323 واحد تولیدی در جایگاه سوم کشور و در بخش طرح‌های کشاورزی با پرداخت تسهیلات به 721 واحد تولیدی کشاورزی رتبه نخست را کسب کرده است .

فلاح همچنین جایگاه بانک های مازندران در پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید در کشور را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: بانک کشاورزی با پرداخت تسهیلات به 510 واحد تولیدی، بانک ملت با پرداخت تسهیلات به 94 واحد تولیدی و بانک توسعه تعاون با پرداخت تسهیلات به 22 واحد تولیدی رتبه نخست کشور را دارند.

وی افزود: بانک‌های صنعت و معدن و صادرات با پرداخت تسهیلات به 62 واحد تولیدی رتبه دوم، ملی با پرداخت تسهیلات به 139 واحد تولیدی رتبه سوم، سپه با پرداخت تسهیلات به 72 واحد تولیدی رتبه چهارم، رفاه با پرداخت تسهیلات به 40 واحد تولیدی رتبه چهارم و بانک تجارت با پرداخت تسهیلات به 38 واحد تولیدی رتبه پنجم کشور را کسب کردند.

استاندار مازندران از همکاری های مدیران عامل بانک‌ها برای رفع موانع تولید در این استان تشکر کرد و گفت: با همکاری، همدلی و همراهی همه مدیران استان، مازندران موفق شد در جمع 6 استان برتر کشور در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری مازندران گزارشی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه بسته رونق تولید ارائه کرد و در پایان با اهدای لوح تقدیر از مدیران بانک های استان و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تجلیل به عمل آمد.