۱۵:۳۵ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
در پی دستور رئیس‌جمهور

چه زمانی روشن‌کوه اولویت استاندار مازندران می شود؟

چه زمانی روشن‌کوه اولویت استاندار مازندران می شود؟

رئیس جمهور در سفر به مازندران با ابراز تاسف از اینکه جنگل مورد تعرض قرار می‌گیرد،گفت:به استاندار مازندران دستور داده شد تا با قید فوریت به سراغ دستگاه‌هایی بروند که مجوز ساخت ساختمان‌ها را در جنگل داده اند و برخورد سریع باید انجام شود؛ این در حالی است که پیشتر دادستان مرکز مازندران در گفتگو با رسانه‌ها گفته بود، حجم دست درازی در روستا‌های جنگلی استان بخصوص در بخش کیاسر مرکز استان رو به افزایش است.

به گزارش کاسپین24| بر اساس گزارش‌هایی که انجمن علمی اقتصاد شهری ایران داده است حدود ۲ میلیون هکتار از جنگل‌های شمال کشور محل تاخت و تاز ویلاسازان و جنگل‌خواران قرار گرفته است و تخمین زده می‌شود پوشش جنگلی مازنداران طی ۵۰ سال گذشته نصف شده است.

این در حالی است که رئیس جمهور رئیسی در نشست با نخبگان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مردم در ساری با ابراز تاسف از اینکه جنگل مورد تعرض قرار می‌گیرد، افزوده است: به استاندار مازندران دستور داده شد از فردا کارگروهی تشکیل بدهند و به سراغ ساختمان‌های جدید الاحداثی بروند که در دل جنگل ساخته شده است.

در پی این دستور رئیس جمهوری، روز شنبه نخستین جلسه کارگروه مقابله با جنگل‌خواری به ریاست استاندار مازندران تشکیل شد و در نخستین گام هفت هکتار از عرصه‌های ملی تصرف شده در منطقه سید ابوصالح قائم شهر با حکم قضایی خلع ید و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

به گفته استاندار مازندران قرارگاه مبارزه با جنگل‌خواری در تمامی شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران تشکیل می‌شود و در گام نخست ساخت و ساز‌های غیرقانونی در جنگل‌ها و عواملی که برخلاف قانون مجوز‌ها را صادر کردند یا در نظارت‌ها کوتاهی داشتند شناسایی می‌شوند.

او، گفت: در گام بعدی مناطق جنگلی که به صورت غیر قانونی در حال ساخت و ساز هستند تا یک هفته آینده توسط سپاه پاسداران شناسایی و در اختیار کارگروه قرار داده می‌شوند.

بر اساس این گزارش؛ به گفته دادستان مرکز مازندران روستا‌ی روشن کوه بخش کیاسر، یکی از مهمترین روستاهایی است که در حوزه تغییر کاربری اراضی و جنگل خواری شاهد وقوع جرم هستیم.