۱۱:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۶
تحرکات معنادار انتخاباتی در میاندورود؛

چه می‌کنه این یوسف‌نژاد!

چه می‌کنه این یوسف‌نژاد!

کاسپین24/مساله تغییرات در فرمانداری ها و بخشداری ها در آستانه انتخابات، سناریویی کهنه و قدیمی است اما اینکه با وجود فضای رسانه ای و سیاسی موجود در جامعه امروز و عصر ارتباطات بتوان چنان سناریویی را شش ماه مانده به انتخابات آن هم در مازندران پیاده کرد، داستانی دیگر است.

به گزارش کاسپین24؛مساله تغییرات در فرمانداری ها و بخشداری ها در آستانه انتخابات، سناریویی کهنه و قدیمی است اما اینکه با وجود فضای رسانه ای و سیاسی موجود در جامعه امروز و عصر ارتباطات بتوان چنان سناریویی را شش ماه مانده به انتخابات آن هم در مازندران پیاده کرد، داستانی دیگر است.

9شهریورماه امسال، در حالی خبر جابه جایی فرماندار میاندرود ساری به گوش رسید که کمتر کسی تصور می کرد که یک فرماندار با 11ماه سابقه حضور در فرمانداری به یک باره تغییر کند.

پس از آن که استانداری مازندران نسبت به این جابه جایی واکنش نشان نداد و معاون سیاسی استانداری بدون حضور فرماندار سابق مراسم تودیع و معارفه را برگزار کرد، غلامیان فرماندار برکنار شده خود دست به کار شده و به افکار عمومی توضیح داد.

 فارس نوشت: گرچه مسؤولان استانی در سایت فرمانداری شهرستان میاندورود اعلام کردند که از غلامیان تکریم کردند اما غلامیان معتقد است که در نحوه تغییرش بد اخلاقی سیاسی را شاهد بوده است.

وی با اعلام اینکه جابجایی‌ها در وزارت کشور مرسوم است،گفت: پست مدیریتی را ارثیه پدری نمی‌دانم و اعتقاد به تغییر دارم اما اعتقاد دارم که شأن افراد در تغییر و تحولات باید حفظ شود.

وی اضافه کرد: بنده نسبت به این اعلام تغییر به مدیرکل سیاسی استانداری مازندران واکنش نشان دادم و بحث هفته دولت را پیش کشیدم و از مدیران فرصت یک هفته‌ای درخواست کردم.

غلامیان اضافه کرد: در پاسخ به درخواست مهلت یک هفته‌ای به من اعلام شده که با معاون سیاسی صحبت کنم.

 با مهلت یک هفته موافقت نشده

 فرماندار سابق میاندورد خاطر نشان کرد: بنده باتوجه به اینکه حدود 11 ماه در شهرستان بدون معاون فعالیت می‌کردم درخواست کردم که حداقل یک هفته برای تشریح عملکرد دولت در شهرستان به بنده فرصت داده شود که با مهلت یک هفته موافقت نشده اما برگزاری مراسم تودیع در پنج‌شنبه به روز یک شنبه موکول شده بود.

 وی با اعلام اینکه پس از رایزنی با معاون سیاسی و امنیتی قبول کرده بودند که مراسم در روز یک‌شنبه برگزار شود و حتی استاندار هم در جریان موضوع قرار داشت، گفت: مدیرکل سیاسی انتخاباتی مازندران با تماس مجدد؛ بنده را در جریان برگزاری مراسم روز پنج‌شنبه قرار داد و در من پاسخ به محمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران اعلام کردم که با معاون سیاسی و امنیتی در ارتباط با برگزاری مراسم تودیع در روز یک‌شنبه به توافق رسیدیم.

غلامیان یادآور شد: با وجود توافق در زمان تودیع روز پنج‌شنبه بدون حضورم و به صورت غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرمنطقی مراسم را برگزار کردند.

 وی ادامه داد: بنده به دلیل بیماری همسرم از معاون سیاسی و امنیتی درخواست مرخصی کرده و مورد موافقت قرار گرفته و برگزاری مراسم تودیع در روز یک‌شنبه هم مورد تایید قرار گرفته بود.

فرماندار سابق میاندورود یادآور شد: نظر بنده برگزاری مراسم تودیع بعد از هفته دولت بوده اما حسن‌نژاد معاون سیاسی اصرار داشت که این مراسم در روز یک‌شنبه برگزار شود، شاهد بداخلاقی و سیاسی‌کاری در مراسم معارفه بودم.

حالا با تغییر فرماندار میاندرود، بسیاری از آگاهان و فعالان حوزه سیاسی معتقدند مهره چینی های انتخاباتی یکی پس از دیگری در حال وقوع است و باید در این حوزه هشدار داد.

سابقه اختلاف میان شهرستان های دو نماینده از جمله ساری نیز همواره وجود داشته است و در این میان، وضعیت جابه جایی های سیاسی و انتخاباتی بیش از گذشته به گوش می رسد.

در مساله جابه جایی فرماندار میاندورود، رد پایی از یوسف نژاد نماینده ساری دیده می شود. این ردپا به حدی است که همه می دانند حوزه میاندرود برای یوسف نژاد در آستانه انتخابات اهمیت بسیاری دارد از این رو این جابه جایی می تواند زنگ خطر هشداری برای مسئولان استان و شهرستان در روزهای آتی باشد.