۱۴:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۱۴
خبرنگار کاسپین24 گزارش می دهد:

کارخانه نساجی شماره1 در آستانه خاموش شدن

کارخانه نساجی شماره1 در آستانه خاموش شدن

نساجی شماره 1 باید از دست افرادی با منافع مالی و پولی نجات داده شود و این کارخانه را برای مردم شهر خود نگه داریم و در این زمینه باید مردم کشور ایران و استانمان حمایت کنند چراکه این کارخانه متعلق به کل مردم ایران است.

به گزارش کاسپین 24،سه کارخانه نساجی در قائم‌شهر  در دوران قبل از انقلاب احداث شد که تعداد کارگران آن به حدود 4 الی 5 هزار نفر می‌رسیدند که از این تعداد در حال حاضر پس از 40 سال از پیروزی این انقلاب، فقط حدود 400 نفر باقی ماندند و از آن سه کارخانه فقط دوتا فعال و کارخانه شماره 2 به خاکستر تبدیل شد و حال نیز مسئولان بی کفایت شهرستان به جای آنکه شهر خود را آباد کنند و برای آنکه به رفع مشکلات این کازخانه بپردازند به دنبال فروش کارخانه شماره 1 نساجی هستند تا از طریق فروش آن منافع مالی به دست آورند چراکه اگر چنین نبود آنکه در تجربه‌ای که از فروش کارخانه نساجی شماره 2 داشتند دریافتند که فروش مساوی با تخریب است بنابراین نباید این تجربه بار دیگر تکرار شود که اگر مسئولان جلوی فروش نساجی را نگیرند در واقع می‌توان دریافت که آنان به دنبال منافع مالی هستند وای بر حال این مردم که چنین نمایندگانی را به عنوان نماینده خود برای حل مشکلات شهرشان انتخاب کردند اما آنان به دنبال منافع شخصی خود و تخریب هستند.
ایران شهدای زیادی را در راه وطن داد تا کشورمان را خودمان اداره کنیم و به پیشرفت‌های تکنولوژی و صنعتی برسیم در حالی که آنانی که بسیاری از افرادی که پشت جبهه ها بودند فقط ادعای مردانگی داشتند و امروز باید از شفاعت نکردن شهدا در آن دنیا ترسید که این چنین خونشان را پایمال کردیم.
باید تمامی مسئولان به جای شانه خالی کردن و فرار از مشکلات و فقط به فکر به فروش رساندن نساجی به دنبال احیا و بروز کردن آن باشند تا شهرمان و نیز کشورمان را به رونق اقتصادی برسانیم.
اما آنچه که می‌توان در میان این مسئولان شاهد آن بود جز نابودی منابع ملی و در نظر گرفتن منافع شخصی و پولی خودشان چیزی دیگری را شاهد نیستیم.
محمدعلی شیرسوار عضو شورای شهر قائم‌شهر در گفت و گو با کاسپین24، با اشاره به اینکه در صحن شورا در زمینه سرانجام نساجی تصمیم بر مذاکره برای جایگزینی بود و در مصوبه‌ هم بازپس‌دهی به سازمان خصوصی در آن لحاظ نشده بود، گفت: فروختن زمین ۶۵ هزارمتری نساجی به قیمت ۶۲ میلیارد تومان چوب حراج به هویت شهر است چراکه با این قیمت برای فروش در واقع ارزش این زمین که در قلب شهر قرار دارد کمتر از متری دو میلیون در نظر گرفته شده و کسی در این شهر توان خرید آن را ندارد؟
شیرسوار افزود: باید نساجی را از دست افرادی با منافع مالی و پولی نجات دهیم و این کارخانه را برای مردم شهر خود نگه داریم.
وی تصریح کرد: مسئولان و نمایندگان مجلس برای خرید نساجی توسط شهرداری در گذشته تلاش کردند اما اکنون پاپس کشیدند و می‌خواهند هر طوری که شده این کارخانه را واگذار کنند.
این عضو شورای شهر عنوان کرد: من و دوستانم اجازه نخواهیم داد این کارخانه به دست نااهلان بیفتد در حالی که می‌توان تجربه تلخ نساجی شماره 2 را در جلوی چشمانمان ببینیم زیرا این کارخانه نیز واگذار شده بود آیا در حال حاضر اثری از کارخانه نساجی2 باقی ماند؟
وی تاکید کرد: از تمامی مسئولان شهر دردمندانه درخواست می‌کنم که برای حفظ کارخانه نساجی شماره 1 تلاش کنند و به جای فرار کردن از حل مشکلات، برای رفع نواقص این کارخانه همت کنند چراکه این شهر مال همه مردم و خودمان است و نباید فقط به منافع مالی خودمان توجه کنیم.
شیرسوار یادآور شد: با توجه به مشاهدات موجود و نیز بیخیالی مسئولان ارشد شهر، می‌توان به واقع دریافت افرادی که می‌توانند مانع از دست رفتن نساجی برای این شهر شوند اما تلاشی نمی‌کنند و به دنبال فروش کارخانه نساجی هستند، ظاهرا از منافع مالی آن بهره‌ای خواهند برد.

محمدنصیر متانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قائم‌شهر نیز در این باره، گفت: چند روز پیش از تحویل سال امسال، پیام صوتی را در زمینه مخالفتم با واگذاری نساجی شماره یک و گزارشی از حضور در شورا را برای مردم و مسؤولان فرستادم اما هیچ تکاپویی از مردم برای همکاری در کارهای اجرایی و نظارتی و در شرایط سخت حضور چندانی شاهد نبودم.
متانی افزود: از مردم و تمامی کسانی که دغدغه این شهر و اشتغال را دارند می‌خواهم با توجه به آنکه این روزها در این نقطه هستیم به فریادمان برسند.
وی تصریح کرد: طی چند روز گذشته، تماس‌هایی داشتیم که جلوی فروش نساجی را بگیرید اما در حد تذکر و درد دل مانده و همت شدیدتر از مردم و مسئولان  را برای حفظ خاطراتی که به این شهر زندگی بخشید، می‌خواهیم.

این عضو شورا، عنوان کرد: نساجی شماره یک با همه فراز و نشیب‌ها امروز به جایی رسید که در زمان ما شهرفروشی اتفاق می‌افتد و با توجه به این از واگذاری موافقت نکردیم اما متهم هستیم و به‌عنوان عضوی از شورا می‌خواهم تلاش کنیم جلوی این کار گرفته شود.

احسان اسماعیلی دیگر عضو شورای اسلامی قائم‌شهر هم در این باره،  عنوان کرد: کارخانه نساجی در قلب شهر قرار دارد و بسیار بیشتر از قیمتی که به مزایده گذاشته شده ارزش دارد.
اسماعیلی افزود: گذشته تلخ واگذاری نساجی به بخش خصوصی را داریم و نباید با تکرار تجربه‌های گذشته، تیشه به ریشه صنعت و املاک شهر بزنیم چراکه خلع مالکیت کارخانه از وضعیت کنونی و دادن مالکیت آن به شخص خصوصی فساد بزرگی در حوزه اقتصاد ایجاد می‌کند و نابودی صنعت و اشتغال را به دنبال دارد.
وی یادآور شد: نسلمان این واگذاری‌ها را تجربه کرده و تاریخ، تصمیممان را فراموش نمی‌کند.