۰۹:۰۰ ۱۳۹۸/۱۲/۶
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹:

کلیات لایحه بودجه ۹۹ هم رد شد دولت لایحه دو دوازدهم ارائه کند

کلیات لایحه بودجه ۹۹ هم رد شد دولت لایحه دو دوازدهم ارائه کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در نشست علنی روز گذشته مجلس مورد مخالفت قرار گرفته و رد شد که بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی جدید مجلس، لایحه بودجه به دولت ارجاع خواهد شد و دولت دو هفته برای اصلاح این لایحه فرصت دارد و پس از آن مجلس بلافاصله لایحه اصلاح شده را در صحن علنی مطرح و بررسی کند. البته کلیات بودجه بار دیگر رأی گیری خواهد شد

به گزارش کاسپین۲۴| ادیانی ادامه داد: پس از آن، لایحه اصلاح شده برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع خواهد شد و اعضای کمیسیون نیز ۱۵ روز برای رسیدگی فرصت خواهند داشت و پس از بررسی دقیق لایحه مذکور، گزارش کمیسیون به صحن علنی ارسال می شود. وی گفت: عدم تصویب کلیات لایحه بودجه سالیانه یکی از نادرترین اتفاقات در مجلس است و نشان می دهد که نمایندگان نسبت به لایحه تدوین شده توسط دولت نظر مساعد ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ افزود: به نظر می رسد که با توجه به روند قانونی بررسی دوباره لایحه بودجه سال ۹۹، این لایحه در سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین خصوص علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس نیز درباره نحوه بررسی بودجه سال آینده گفت: طبق تفسیر آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مقرر شد؛ بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دولت بودجه دو دوازدهم سال آینده را تقدیم مجلس کند همچنین دولت می‌تواند لایحه جدیدی برای بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس تقدیم کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که دولت بودجه سال آینده را در قالب لایحه جدیدی به مجلس تقدیم کند، مجلس بر اساس آیین‌نامه داخلی روند بررسی این لایحه را اجرایی می‌کند و پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال۹۹ و صحن علنی درباره بودجه سال آینده اظهارنظر می‌کند.

منبع: خانه ملت