۱۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

کناره گیری ۴۵ نفر از معرکه انتخابات در مازندران

کناره گیری ۴۵ نفر از معرکه انتخابات در مازندران

دبیر ستاد انتخابات مازندران از انصراف ۴۵ نفر از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در این استان اکنون به ۴۵۳ نفر رسید.

به گزارش کاسپین24 | علی پیرفلک افزود: پیش از این و در پایان فرصت تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تعداد نامزدهای تایید صلاحیت ۴۹۸ داوطلب از مازندران بود.

وی ادامه داد:‌ بنابر آخرین بررسی شرایط داوطلبان، تاکنون ۴۵ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران انصراف دادند و برای ۱۲۴ نفر هم عدم تایید و ۴۱ نفر هم عدم احراز صلاحیت صادر شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان مازندران در خصوص مهلت قانونی انصراف داوطلبان مجلس شورای اسلامی را ۷۲ ساعت مانده به ساعت اخذ رای اعلام کرد.

وی همچنین در خصوص زمان تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد می توانند از دوم تا نهم اسفند تبلیغات خود را انجام دهند.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۵۳ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.


منبع : ایرنا