۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲۷

کیلکاگیران مازندران به دریا زدند

کیلکاگیران مازندران به دریا زدند

موتور ۴۴ فروند شناور صید ماهی کیلکا در مازندران پس از یک وقفه داوطلبانه حدود سه ماهه روشن شد و صیادان این گونه ماهی ریزجثه دریای خزر بار دیگر از امروز به دریا زدند.

به گزارش کاسپین24 | قاسم کریم زاده مدیر کل شیلات مازندران گفت: صید کیلکای دریای خزر در سال جدید با بکارگیری ۴۴ فروند شناور کیلکاگیر در دو بندر صیادی بابلسر و امیرآباد بهشهر آغاز شده است.

او افزود: صیادان مازندرانی علاوه بر تعطیلات یک ماهه رسمی، ۲ ماه دیگر هم به صورت داوطلبانه صید کیلکا را متوقف می‌کنند که این امر سبب ثبیت ذخایر کیلکای خزر شده است.

مدیر کل شیلات مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه فصل تخم ریزی کیلکا ماهیان به اتمام رسیده است صیادان مازندرانی صید کیلکا دریای خزر را آغاز کرده‌اند.

کریم زاده گفت:  صیادان مازندرانی پارسال ۱۴هزار و ۳۷۰ تن کیلکا از دریای خزر صید کردند که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۹ در صد افزایش داشته است.

مدیر کل شیلات مازندران ارزش اقتصادی ماهیان کلیکای در فصل گذشته صید را ۱۸۷میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ارزش کیلکا‌های صید شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، ۹۰ درصد بیشتر بود.

کریم زاده با بیان اینکه ۸۵ درصد ماهیان کیلکا صید شده در این استان تبدیل به پودر می‌شود و بقیه پس از فرآوری به مصارف انسانی می‌رسد، گفت: کیلکا ماهیان از اعماق دریا صید می‌شوند به همین دلیل خاصیت غذایی بیشتری در مقایسه با سایر آبزیان دارند، اما متأسفانه کمتر در سبد غذایی مردم قرار می‌گیرند.


منبع : باشگاه خبرنگاران