۲۰:۳۰ ۱۴۰۰/۳/۸

۲۰ تن از ورزشکاران ضد صهیونیست مازندران تجلیل شدند

۲۰ تن از ورزشکاران ضد صهیونیست مازندران تجلیل شدند

۲۰ تن از ورزشکاران مازندرانی که در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر به انجام مسابقه نشدند ، امروز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش کاسپین24 | مراسم تجلیل از ورزشکارانی که در میادین بین المللی حاضر به رویارویی با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی نشده اند، با همکاری اداره کل تربیت بدنی و بسیج ورزشکاران مازندران در ساری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور گروهی از ورزشکاران خردسال زورخانه ای همراه بود ، به ورزشکاران قهرمانی که حاضر نشدند در مسابقات رسمی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی پیکار کنند ، عنوان ورزشکاران جوانمرد داده شده است.

" فیض الله نفجم" تکواندوکار ایرانی و قهــرمان المپیک یکی از این ورزشکاران بوده است که در سال ۱۳۸۴ در دیدار فینال وزن نخست مسابقات بین المللی بزرگسالان در اتریش از مصاف با حریف اسراییلی خودداری و مـــدال طلای این مسابقات را با مدال نقره تعویض کرد.

وی گــفت که همدردی با ملت مظلوم فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیــم غاصب صهیونیستی از هر طلایی برایش با ارزش تر است.

" رضا اکبرپور " کشتی گیر بابلسری نیز دیگر ورزشکار مازندرانی است که برای حمایت از آرمان‌های مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین، در دور نخست پیکارهای کشتی آزاد پیشکسوتان ۲۰۱۹ جهان در گرجستان حاضر به رویارویی با کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس نشد و از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم گفت: این ورزشکاران که در اوج قهرمانی به قهرمانی خود پشت پا زدند و به خاطر آرمان های انقلاب اسلامی از رویارویی با نمایندگان رژیم کودک کش پرهیز کردند ، همواره باید مورد قدردانی قرار گیرند.

وی با بیان این که حرکت این ورزشکاران که از سکوی قهرمانی ملی و بین المللی خود گذشتند همواره برای انقلاب نظام جمهوری اسلامی ماندگار و مورد شکوه و عظمت همه نسل ها است، افزود : این حرکت الگویی برای ورزشکاران مازندران به عنوان استان قهرمان پرور دور از انتظار نیست.

امام جمعه ساری ورزشکاران قهرمان را قهرمانان مردم دوست و با تقوا توصیف کرد و بیان داشت: اگرچه خلف وعده نشان دهنده نفاق است و مسئولان و ورزشکارانی که خلف وعده کنند ، نفاق اندازی می کنند ، اما وعده های حمایتی ملی و استانی مالی از ورزشکاران قهرمان باید عملیاتی شود.

وی با بیان این که به طور یقین حمایت های مالی از قهرمانان ورزشکار ملی و بین المللی در کشورمان بر خلاف دیگر کشور به مراتب کمتر است ، بیان داشت : شما ورزشکاران مورد حمایت معنوی خون شهیدان قرار می گیرید ، اگرچه معتقدم باید حمایت مالی مناسبی از شما صورت بگیرید.

محمدی لائینی همچنین به اهمیت حضور همه قهرمانان در صحنه انتخابات اشاره کرد و گفت : جامعه ورزشکاران و بویژه قهرمانان به عنوان الگو جامعه باید با حضور پر شور خود در انتخابات ، اقتدار نظام را دوچندان کنند.

حضور پر تعداد و پر رنگ ورزشکاران مازندران در میادین مختلف جهانی و کسب سکوهای قهرمانی در کنار اهتمام به آرمان های انقلاب نظام جمهوری اسلامی از جمله انصراف در پیکار با رژیم اسرائیل نیز زبانزد است.

طبق آمار رسمی اداره کل تربیت بدنی مازندران ورزشکاران استان توانستند به صورت سالانه ۳۸۳ مدال المپیک ، پارالمپیک ، جهانی ، آسیایی و بین المللی کسب کنند.



منبع: ایرنا