۱۹:۳۴ ۱۴۰۱/۹/۲۴

۹۰ درصد ظرفیت بندر امیرآباد در وضعیت راکد

۹۰ درصد ظرفیت بندر امیرآباد در وضعیت راکد

استاندار مازندران با اعلام راکد ماندن ۹۰درصد ظرفیت بندر امیر آباد تاکید کرد فرصت های اقتصادی در شرق مازندران باید احیا شود.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شرق استان در گلوگاه با بیان این که فرصت‌های اقتصادی و شرق مازندران باید احیا شود، گفت: منطقه شرق مازندران دارای توانمندی‌های فراوانی است و کریدور شمال جنوب، محوری‌ترین ظرفیت برای توسعه این منطقه است. ‎

او افزود: در سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه مراکز مهم صنعتی، تولیدی و اقتصادی داریم که بیانگر نقش ممتاز منطقه در اقتصاد استان و کشور است.

استاندار مازندران ادامه داد: نگاه به غرب از سوی دولت‌های اخیر موجب عقب ماندگی شرق مازندران و مغفول ماندن ظرفیت‌های این بخش شده است و کریدور شمال جنوب محوری‌ترین ظرفیت برای توسعه منطقه شرق مازندران است.

حسینی پور، با بیان این که ۹۰ درصد ظرفیت بندر امیر آباد راکد مانده است که باید احیا شود، گفت: صنایع تبدیلی اولویت اول ما در شرق استان است و باید تلاش مان این باشد تولیدات مان را تبدیل کنیم و به فروش برسانیم.

استاندار مازندران گفت:۱۵ محصول صنایع تبدیلی برنج در استان تولید می‌شود و در گلوگاه مرکز تولید انجیر که تاکنون مغفول مانده است می‌توانیم با استفاده از صنایع تبدیلی این بخش را توسعه بدهیم

حسینی پور، گفت: ۵۰۰ روستای استان را برای توسعه اقتصادی پایلوت قرار دادیم و اقدامات مهمی در دستور کار قرار دارد و توسعه بافت روستایی نیز در برنامه قرار دارد تا مورد استفاده مردم قرار گیرد.

به گفته حسینی پور، ۲۰۰۰ واحد ۱۰۰ راسی جهت تولید شیر در روستا‌های استان در دست بررسی است که صنعت دامپروری می‌بایست در روستا‌ها مستقر شود.


منبع : باشگاه خبرنگاران