۱۹:۴۳ ۱۴۰۱/۳/۲۱
2.1K
سینا قربانی:

رسانه‌های داخلی باید روایت اول باشند!

به گزارش گاسپین24 | پس از اقدام عملی دولت در هوشمندسازی یارانه ها و جلوگیری از هدررفت منابع کمیاب کشور ، این حرکت دستگاه اجرایی به سر خط خبرها در رسانه های معاند تبدیل شد تا از آب گل آلود و شرایط حساس عبو از برهه سخت اقتصادی جامعه برای خود ماهی بگیرند و با ترویج اخبار و شایعات کذب و گسترش ابهامات ؛ تلاش در اغتشاش آفرینی و ایجاد بحران در کشور کنند اما این رویکرد با هوشمندی ملت ایران با شکست مواجه شد . این رسانه ها در چند ماه گذشته تلاش کردند تا از شرایط اقتصادی که تحت عوامل بیرونی همچون تحریم ها ، جنگ اوکراین و سومدیریت کهنه و بازمانده از قبل ایجاد شده است اقدام به تحریک و نارضایتی سازی مردم نمایند.

درواقع هرچند دولت اقدام به جراحی بزرگی نموده است که واجد نوعی تاثیرات در جامعه است و باید به نحوی مدیریت گردد که اقشار آسیب پذیر و عموم اقتصاد جامعه متضرر نگردد ، اما این وضعیت از ضرورت های جامعه امروز و اقتصاد کشور بوده است.

طبعا همان گونه که رسانه های معاند در همه رخدادها و شرایط ، در پی ایجاد بحران هستند در این موضوع هم به روال همیشگی با موضوع روبرو شده اند ، از این رو لازم است هوشیاری دقیق تر ملت ایران را می طلبد . در همین راستا برنامه « امواج شبهه » در شبکه رادیویی گفت و گو به موضوع موج سواری رسانه های معاند بر شرایط اقتصادی ایران و لزوم شناخت راهبرد فریب دشمن می پردازد .

در این برنامه که توسط سرویس سیاسی رادیو گفت وگو برگزار شد ، سینا قربانی ، کارشناس ارشد مطالعات فرهنگ و رسانه و سید رحیم هاشمی جویباری ، کارشناس و مستندساز حوزه رسانه به گفتگو و مباحثه پرداختند که در ادامه مشروح آن را در این پادکست می‌شنوید.

دانلود ویدیو