۱۱:۴۷ ۱۴۰۱/۵/۲۰
2.5K

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی چه زمانی معرفی می شود؟

به گزارش کاسپین24 | سید محمد حسینی، معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: طبق قانون سه ماه فرصت است، فکر می کنم نزدیک دو ماه شده باشد از زمان سرپرستی.

یعنی می خواهید تا روز آخر صبر کنید؟ 

حسینی پاسخ داد: کار بلافاصله با تعیین سرپرست دارد انجام می شود، آقای زاهدی وفا که خودشان هم یک چهره دانشگاهی هستند، هم این که کار اجرایی کردند قبلاً در وزارت اقتصاد، در معاونت اول، در همین دوره دارند کار را انجام می دهند. معمولاً هم در این طور موارد دیدگاه های مختلفی مطرح می شود، پیشنهاد های متعددی داده می شود، خود ما در روز های اول مواجه بودیم با این که نمایندگان افرادی را پیشنهاد می دادند، چه از خود نمایندگان، چه از خارج از مجلس. رئیس جمهور هم گفتند هر فردی که می گویند، بررسی و جمع بندی کنند و امیدواریم هر چه زودتر این خواسته ای که هست انجام شود، ولی به طور قانونی سه ماه وقت دارند، بیش از آن هم نمی توان تمدید کرد، مگر اذن مقام معظم رهبری باشد که بعید می دانم این دولت بخواهد از این فرصت ها بخواهد بهره بگیرد. نه در همین زمان سه ماهه ان شاء الله معرفی می شود. یکی از دلایل هم شاید این باشد که وزارتخانه بسیار مهمی است، بسیار عریض و طویل، قبلاً وزارت تعاون بوده، رفاه جدا بوده و کار هم بوده یعنی سه وزارتخانه در هم ادغام شده و انواع و اقسام مسئولیت ها در آن است. شما ببینید سازمان تأمین اجتماعی، شستا، از کشتیرانی بگ

یرید تا معدن، صنعت، کشاورزی همه چیز در این مجموعه وجود دارد، بحث های کارگری خیلی مهم است، کارفرمایان و مسائل گوناگون. این است که یک مقدار هم این ملاحظات است که فردی این مسئولیت را به عهده بگیرد که بتواند به خوبی انجام وظیفه کند و کمتر با چالش و مشکل مواجه شود.



دانلود ویدیو