۱۸:۳۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
704
سینا قربانی:

دولت وارد حوزه عمومی شود

به گزارش کاسپین۲۴| سینا قربانی، کارشناس‌ارشد رسانه در برنامه تلویزیونی زنده‌‌باد زندگی شبکه دو سیما، گفت:برای واکسینه کردن مردم جامعه به سواد رسانه‌ای باید از نگاه بالا به پایین خارج شد و با تشکیل قرارگاه‌های استانی و شهرستانی مردم را به دانش و مهارت سواد رسانه‌ای مسلح کرد.

او با تاکید بر اینکه در موضوع فراگیر کردن سواد رسانه‌ای دو نقش مهم وجود دارد، گفت:نقش اول بر عهده نهاد‌های دولتی و نقش دوم بر عهده خانواده‌ها است.

سیناقربانی، افزود: رسانه ملی به طور مداوم و پیوسته در حال تولید برنامه‌های ارتقا سواد رسانه‌ای است، اما نهاد‌های دیگر دولتی هستند که از این مسئله مهم غافل شده اند.

او، گفت: نهاد‌های دولتی که بودجه فرهنگی و تبلیغاتی در اختیار دارند باید وارد حوزه عمومی آموزش سواد رسانه‌ای شوند.

قربانی، تاکید کرد: خانواد‌ها باید برای صیانت از فرزندان، دانش خود را در حوزه رسانه‌های نوین افزایش دهند تا بتوانند از آسیب‌هایی که در فضای مجازی فرزندان آنان را تهدید می‌کند، پیشگیری کنند و ارتقا این دانش نیز به راحتی با جست و جو در محیط وب و مطالعه کلید واژه‌های سواد رسانه‌ای قابل انجام است.

این تحلیل‌گر حوزه رسانه با اشاره بر اینکه تجربه در انقلاب اسلامی نشان داده هرگاه مردم در میدان بودند موفق شدیم، گفت: در مواجهه با مسائل فرهنگی باید از هرگونه شیوه مدیریت بروکراتیک فاصله گرفت و باید در یک مسیر روان و مردمی حرکت کرد.

دانلود ویدیو