۱۹:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۴

استاندار جدید چه برنامه‌‌ای برای مازندران دارد؟

استاندار جدید چه برنامه‌‌ای برای مازندران دارد؟

استاندار جدید مازندران با تاکید بر اینکه در کوتاه مدت باید به بحث نهضت ملی مسکن، حجاب و عفاف و بحث مردمی سازی تولید توجه جدی شود، گفت: در میان مدت موضوعاتی مانند جمعیت و اقتصاد دریامحور به‌طور جدی مورد توجه است.

به گزارش کاسپین24 | یوسف نوری استاندار جدید مازندران امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه در آیین تکریم سیدمحمود حسینی پور استاندار سابق مازندران و معارفه خود به عنوان استاندار جدید مازندران، به وجود ظرفیت‌هایی از جمله دریا، کوه و جنگل در استان مازندران اشاره و اظهار کرد: این رویکرد که ظرفیت‌ها در تولید کمک‌کننده هستند، درست است ولی نباید استفاده انبوه و بی‌رویه از نعمت‌های خدادادی صورت گیرد.

وی افزود: دریا، کوه و جنگل در الگوی پیشرفت و توسعه ما وجود دارند که باید از اینها به خوبی استفاده شود.

استاندار جدید مازندران بیان کرد: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم دیار علویان را گونه‌ای دیگر تصویر می‌کنند، به گونه‌ای که این مردم دوست دارند، دیار علویان برگرفته از نهضت عاشورا است.

نوری اضافه کرد: حکومت شیعی در دیار علویان با انتخاب مردم شکل می‌گیرد و امروز در این استان سلسله جلیله روحانیت را به نسبت کشور بیشتر داریم.

وی به وجود شهدا، جانبازان و ایثارگران استان مازندران و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم دیار علویان اشاره کرد و افزود: شهدای خان طومان از خاطره‌ها هرگز فراموش نمی‌شود؛ در واقع همین روحیه مردم ارزش‌هایی آفرید و امروز در بخش‌هایی از اقتصاد موفق به کسب افتخار و جایگاه شدند.

نوری با اشاره به اینکه دانشگاه‌های مازندران در آخرین رتبه‌بندی از رتبه‌های عالی در جهان برخوردار هستند، افزود: در ورزش کشتی مفاخر زیادی داریم از جمله آقای حسن یزدانی که دوست دارد معلم شود و کشتی دوستان کوچک و نوجوان را تربیت کند و همين روحیات باعث شده که موفق باشیم.وی با تاکید بر اینکه در کوتاه مدت باید به بحث نهضت ملی مسکن، حجاب و عفاف و بحث مردمی سازی توجه جدی شود، خاطرنشان کرد: در میان مدت موضوعاتی مانند جمعیت و اقتصاد دریامحور به‌طور جدی مورد توجه است.

استاندار جدید مازندران یادآور شد: باید برنامه عاقلانه داشته باشیم و عالمانه اجرا کنیم که تحقق این مسیر جز با همگرایی محقق نمی‌شود، مازندران یکپارچه از گلوگاه تا رامسر جز برنامه‌ها است که باید در کنار گام های خوبی برداشته شود.

یوسف نوری اهل ایلام که سابقه وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد، به‌عنوان استاندار مازندران انتخاب شد.

در این مراسم از خدمات سیدمحمو‌د حسینی پور تجلیل و یوسف نوری به عنوان استاندار جدید مازندران معارفه شد.


منبع : فارس