۱۶:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
استاندار مازندران:

تعامل دانشگاه های مازندران با صنعت توسعه آفرین خواهد بود

تعامل  دانشگاه های مازندران با صنعت توسعه آفرین خواهد بود

استاندار مازندران با بیان این که تعامل سازنده دانشگاه های مازندران با صنعت و دستگاه های اجرایی توسعه آفرین است، گفت: برای گره گشایی از مشکلات پیش روی مردم به پژوهش های نیاز محور نیاز داریم.

به گزارش کاسپین24| یوسف نوری،افزود: برای گره گشایی از برخی مشکلات پیش روی مردم مازندران و سرعت بخشی در حل مشکلات آنها به کمک نخبگان دانشگاهی نیازمند هستیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه های مازندران با تعیین اولویت و ارائه راهکارهای سازنده این خطه از شمال را در مدار توسعه و پیشرفت قرار دهند.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که توسعه و پیشرفتی حاصل نخواهد شد مگر با ارائه راهکارهای علمی، بیان داشت: ضرورت دارد دانشگاه های این استان نقش خود را در توسعه به خوبی ایفا کنند.

نوری با اشاره به این نکته که دانشگاه باید از دستگاه های اجرایی مطالبه داشته باشد، خاطرنشان کرد: این مطالبه گری زمینه پیشرفت مازندران را فراهم می کند.

این مقام مسوول تصریح کرد: نیروی انسانی نقش ممتاز در پیشرفت همه جانبه استان خواهند داشت و باید از ظرفیت خوب نیروی های انسانی دانشگاهی با ارائه طرح های گره گشا بهره مند شد.

نوری: تعامل کیفی دانشگاه های مازندران با صنعت توسعه آفرین است

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان تنها دانشگاه صنعتی دولتی شمال کشور دارای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک، صنایع و مواد و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی است. حدود ۲۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند.


منبع: ایرنا