۱۸:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۷

اشتباهاتی که موقع درست کردن سالاد انجام می دهیم

اشتباهاتی که موقع درست کردن سالاد انجام می دهیم

اگر شما هم می‌خواهید که از سالادها به‌عنوان یک غذای کامل و سالم استفاده کنید، در درجه اول باید اشتباهات رایج تان در تهیه سالادها را کنار بگذارید.

به گزارش کاسپین24 | بعضی افراد تصور می‌کنند که سالادها به‌عنوان یک غذای سالم هرگز نمی‌توانند خوشمزه و جذاب باشند، درحالی که احساس سیری مطلوبی هم به‌وجود نمی‌آورند. اما واقعیت این است که اشتباهات رایج هنگام تهیه سالادها هم می‌تواند باعث شود که سالادها به یک غذای نسبتا ناسالم تبدیل شوند و هم می‌تواند کاری کند که سالادها دیگر یک غذای کامل و استاندارد نباشند.

1. زیاده‌روی در ترکیب کردن مواد غذایی مختلف

یکی از جذابیت‌های تهیه سالاد این است که ما می‌توانیم گزینه‌های غذایی مختلفی را با همدیگر ترکیب کنیم تا پس از چندبار آزمون و خطا بالاخره به یک ترکیب دلخواه برسیم. اما اگر در این آزمون و خطا زیاده‌روی کنیم، درنهایت سالاد بدمزه و ناخوشایندی خواهیم داشت که ما را از سالادها فراری می‌دهد. بنابراین، هربار فقط یک ماده غذایی جدید را به سالادتان اضافه کنید تا بتوانید راحت‌تر درباره طعم و بافت جدید سالادتان تصمیم بگیرید.

2. ابعاد نامناسبی را برای خردن کردن سبزیجات در نظر می‌گیرید

سبزیجات درون سالادها باید طوری خرد شوند که ما بتوانیم این خوراکی‌ها را بدون نیاز به دستکاری یا خرد کردن دوباره مصرف کنیم. پس ابعادی که برای خردن کردن سبزیجات سالاد در نظر می‌گیرید، باید نه بیش‌ازحد بزرگ و نه بیش‌ازحد ریز باشد تا بتوانید در هر لقمه مجموعه کاملی از ترکیبات سالاد را بردارید. اگر در تهیه سالاد از پیاز، فلفل‌های مختلف و خیار استفاده می‌کنید، همه این سبزیجات را با اندازه‌های مشابه خرد کنید تا مصرف آنها راحت‌تر باشد.

3. پیاز خام را بدون آماده‌سازی مناسب به سالاد اضافه می‌کنید

یکی از اشتباهات بسیار رایج در تهیه سالادها، اضافه کردن پیاز خام به سالاد بدون آماده‌سازی مناسب است. برای آماده‌سازی پیاز ابتدا باید پیاز را خرد کنید و تکه‌های خردشده پیاز را به مدت 10 دقیقه درون آب یخ قرار دهید. همچنین می‌توانید به پیازهای خردشده مقداری نمک بزنید و سپس 10 دقیقه به آنها استراحت بدهید. هر دوی این ترفندها باعث می‌شوند که پیاز درنهایت بو و طعم بسیار دلپذیرتری پیدا کند.

4. از سس سالاد به اندازه کافی استفاده نمی‌کنید

زیاده‌روی در استفاده از سس سالاد و همچنین استفاده بسیار ناچیز از سس‌ سالاد جزو بزرگ‌ترین مشکلات هنگام تهیه سالادهاست که باعث می‌شود بسیاری از افراد از خوردن سالادها فراری باشند. عدم استفاده از سس کافی باعث می‌شود که سالاد خشک و بدطعمی داشته باشید، درحالی که زیاده‌روی در استفاده از سس همیشه کیفیت سالاد را خراب می‌کند. بنابراین، همیشه در استفاده از سس‌های سالاد، اصل اعتدال و میانه‌روی را رعایت کنید. در ضمن، سس‌هایی که برای سالاد استفاده می‌کنید، به‌هیچ‌وجه نباید از میان سس‌های آماده انتخاب شوند بلکه خودتان باید سس‌های خانگی و سالم را با کمک ترکیبات مختلف تهیه کنید.

5. تصور می‌کنید که سالادها همیشه باید سرد باشند

بعضی افراد تصور می‌کنند که سالادها همیشه باید یک غذای سرد باشند، درحالی که چنین تصوری درست نیست و همه ما می‌توانیم سالادهای گرم و دلپذیری برای خودمان تهیه کنیم. درواقع، همه ما می‌توانیم ترکیبات مختلف سالاد را گریل کنیم یا آنها را با مقداری روغن زیتون تفت بدهیم. افزودن مقداری از نان‌های تست‌شده داغ به سالاد هم می‌تواند گزینه جذابی باشد. کسانی که در ماه‌های سرد سال دنبال راهکاری برای استفاده بیشتر از سالادها می‌گردند، می‌توانند از همین ترفندها کمک بگیرند.


منبع : سلامت