۱۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۷

افزایش ۳ درصدی تلفات ناشی حوادث کار در مازندران

افزایش ۳ درصدی تلفات ناشی حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار در هشت ماهه امسال ۷۳ نفر(همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.

به گزارش کاسپین۲۴ | علی عباسی با بیان اینکه از این موارد ۵۷ نفر متاهل و مابقی مجرد هستند،افزود : بر اساس آمارهای موجود در هشت ماهه سال جاری سقوط از بلندی با ۳۴ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد و برق گرفتگی با ۲۱ ، جسم سخت با ۱۵ ، سوختگی با ۲ و سایر با یک فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

وی افزود :در هشت ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۳ مورد در خرداد و مرداد ماه و کمترین آن با ۴ مورد در آبان ماه ثبت شده‌ است .

عباسی تصریح کرد : طی این مدت شهرستان‌های نور با ۱۰فوتی ، بابل با ۹ فوتی بیشترین و شهرستان‌های محمود آباد و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت : بیشترین سن مربوط به افراد ۴۱ تا ۵۰ سال با ۲۲ فوتی و سنین بیش از ۶۰ سال با ۷ فوتی کمترین آمار در این هشت ماه گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۵۸۱ (۵۶۴ مرد و مابقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردندکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش۱۰درصد کاهش داشت .


منبع : ایسنا