۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۴

ایجاد موزه دامپزشکی در مازندران

ایجاد موزه دامپزشکی در مازندران

مدیر کل دامپزشکی مازندران از ایجاد موزه دامپزشکی در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | دکتر محمد حسن گلپایگانی مدیر کل دامپزشکی مازندران برای ایجاد موزه دامپزشکی از همه فعالان دامپزشکی در مازندران خواست تا هرگونه فعالیت، رخداد حادثه چه در واحد‌های دامی، کشتارگاه‌ها و صنایع وابسته را مستند سازی کنند.

او گفت: اتفاقات در کشتارگاه‌ها، حوادث شغلی و بیماری‌های حرفه‌ای که می‌توانند باعث بروز بیماری در جامعه انسانی شوند را به صورت موزه در می‌آوریم تا ضمن به نمایش گذاشتن مخاطراتی که ممکنه فعالان این عرصه را تهدید کند، مستندات مربوطه را مورد استفاده عموم قرار دهیم.

گلپایگانی گفت:همه فعالان حرفه دامپزشکی در مازندران اعم از بخش دولتی، بخش خصوصی، بازنشستگان و پیشکسوتان می‌توانند آنچه را که در حوزه فعالیت مرتبط با دامپزشکی می‌بینند و آنچه را که می‌شنونند، پس از صحت سنجی و بررسی در اختیار روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران قرار دهند.

او گفت: این موزه با محوریت جمع آوری ابزار‌ها و لوازم قدیمی دامپزشکی، نمونه‌های نادر، کمیاب، کم رخداد مرضی و فیزیولوژیک در کشتارگاه‌ها (فیکس کردن آن‌ها در فرمالین و یا سایر روشها) ایجاد خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: تلاش خواهیم کرد تا ظرف یک ماه آینده با بهره گیری از کمک و همدلی همه ارکان دامپزشکی از پیشکسوتان تا شاغلین و مدیران دامپزشکی استان در سال‌های گذشته، بخش دولتی و خصوصی و تشکل‌ها این اتفاق مهم را رقم و به عمل بدل سازیم.


منبع : باشگاه خبرنگاران