۱۶:۰۲ ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
تحلیلگر رسانه :

ماجرای "فرشید نوروزی" یک عملیات گمراه‌ کننده است

ماجرای "فرشید نوروزی" یک عملیات گمراه‌ کننده است

سینا قربانی تحلیلگر ارشد مسایل رسانه،گفت: ماجرای استاد دانشگاه مازندران یک عملیات رسانه‌ای برای حفظ جریان امنیتی جلوه دادن وضعیت دانشگاه در فضای مجازی است،زیرا اسنادی که رسانه‌های ضد‌ایرانی آن را سانسور کرده‌اند به خوبی واقعیت را نشان می دهد.

به گزارش کاسپین24|،14 دی ماه رسانه‌های ضد ایران مدعی شدند که فرشید نوروزی استاد دانشگاه مازندران و معاون آموزشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی این دانشگاه به دلیل آنچه که فشارهای امنیتی گفته شد، از دانشگاه اخراج شده است.

سینا قربانی تحلیلگر و کارشناس ارشد رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از دیدگاه رسانه‌ای به این سوژه رسانه های ضدایرانی پرداخته است و می گوید: ماجرای فرشید نوروزی یک عملیات دروغ‌پراکنی و با اهداف از پیش تعیین شده همراه با تکنیک‌های خبری است.

او،می‌افزاید:تاکتیک های خبری، مجموعه تدابیر و اقدامات رسانه ها برای شناسایی،انتخاب،انعکاس،جریان‌سازی،ماندگاری و اثرگذاری پیام بر اذهان مخاطبان است و اخبار جعلی صرفا محدود به اخبار دروغ نیست، بلکه پروپاگاندا،اخبار گمراه کننده،فریب و دستکاری شده نیز در فهرست اخبار جعلی قرار دارند که از سوی مدیران و سردبیران رسانه ها با بکارگیری تاکتیک های خبری تولید و توزیع می شوند.

سینا قربانی با اشاره بر اسنادی که عامدانه رسانه های ضدایرانی در موضوع فرشید نوروزی آن را سانسور کرده‌اند،گفت: این استاد دانشگاه بر خلاف ادعای خود در تاریخ 1401/09/9 در نامه‌ای رسمی خطابا به ریاست دانشکده استعفا خود را به دلیل سفر کاری اعلام می دارد و دقیقا در همان تاریخ نیز ریاست دانشکده با استعفا وی موافقت می کند.

این کارشناس رسانه،ادامه داد: رسانه های ضد ایرانی در دروغ دیگری مدعی شدند که به دلیل اعتراض این استاد دانشگاه حقوق او قطع گردیده است، درصورتی که اسناد نشان می‌دهد "نوروزی" حقوق آذرماه خود را دریافت کرده است و دلیل قطعی سامانه آموزش مجازی او دسترسی از خارج کشور و برگزاری کلاس های حضوری دانشگاه بوده است.

قربانی با تاکید بر اینکه پنهان سازی بخشی از واقعیت و بمب‌باران اطلاعات دو تاکتیک حوزه خبرنویسی است،اظهار کرد:در تاکتیک پنهان سازی واقعیت اطلاعات اصلی خبر از سوی رسانه ها با هدف جریان سازی پنهان می شود و در ادامه با استفاده از تاکتیک بمب‌باران اطلاعات سعی دارند تا با تولید و توزیع تمام اطلاعات آشکار که اغلب غیرکلیدی هستند به شکل انبوه و با جزئیات انتشار می‌دهند به گونه‌ای که مخاطبان حس کنند تمام اطلاعات مورد نیاز را از رسانه مورد نظر دریافت کرده اند و دیگر چیزی نمانده است که سانسور شده باشد.

وی،تصریح کرد: در مسئله فرشید نوروزی نیز دقیقا از تاکتیک های گفته شده و استفاده ابزاری از این استاد دانشگاه انجام شده است تا بتوانند خط امنیتی جلوه دادن دانشگاه را در سیستم محاسباتی مخاطبان حفظ کنند.


منبع:ایرنا