۲۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱۴

برف و باران در راه مازندران

برف و باران در راه مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با فعالیت سامانه سرد بارشی، از بامداد شنبه ۱۶ تا صبح یک‏شنبه ۱۷ دی ماه امسال شاهد بارش باران و برف در استان مازندران هستیم.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، تا روز جمعه شاهد جوی پایدار آسمانی غالبا صاف تا نیمه‌ابری در استان هستیم.

وی با اشاره به هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، افزود: با فعالیت سامانه سرد بارشی، از بامداد شنبه ۱۶ تا صبح یک‏شنبه ۱۷ دی ماه امسال شاهد بارش باران در استان مازندران هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق ، وزش باد نسبتاً شدید،کاهش محسوس دما و در مناطق با ارتفاع بیش از هزار و ۳۰۰ متر مه آلود با بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رضوی با اعلام اینکه این سامانه سرد بارشی کل استان به‌ویژه در مناطق مرکزی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم از مخاطرات این سامانه بارشی است‌.

وی در پایان بر احتیاط در تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم، پرهیز از صعود به ارتفاعات، و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.


منبع: فارس