۱۸:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۳

وضعیت آب و هوای مازندران تا پایان هفته

وضعیت آب و هوای مازندران تا پایان هفته

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید، پیش‌بینی کرد که آسمان این استان از امروز تا پایان روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری و با بارش باران و کاهش دما همراه باشد اما روزهای پنجشنبه و جمعه جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دمای هوا حاکم خواهد بود.

به گزارش کاسپین24 | با ورود سامانه جدید، شرایط جوی امروز مازندران با افزایش ابر و از سمت غرب استان با وزش باد و رگبار باران همراه خواهد بود و دمای هو نیز روند کاهشی را در پیش گرفته است.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه جدید و خنک‌تر شدن هوا، میانگین دمای هوا در روز سه شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران ۶ تا هشت و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز به همین میزان کاهش خواهد یافت به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه کاهش در روز سه‌شنبه بین ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، فردا سه‌شنبه با چند درجه کاهش به ۱۷ تا ۱۸ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۲ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، فردا سه شنبه به ۱۲ تا ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی با تضعیف شدن این سامانه بارشی و خروجی تدریجی آن از جو استان، دمای هوای مازندران از روز چهارشنبه دوباره روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و تا پایان هفته نیز تداوم خواهد داشت بگونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی در روز جمعه به ۲۶ تا ۲۷، مناطق غربی به ۲۲ تا ۲۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز به ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه آسمان مازندران ابری و به طور متناوب بارانی و با کاهش دما و در ارتفاعات مناطق غربی آسمان صاف تا نیمه ابری و در ارتفاعات شرق استان نیز با بارش پراکنده باران همراه باشد و به تدریج از ناپایداری‌های جوی نیز کاسته خواهد شد.

هواشناسی برای روزهای پنجشنبه و جمعه نیز جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دمای هوا را برای مازندران پیش‌بینی کرده است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر، کاهش نسبی دما از سمت غرب استان با رگبار باران و وزش باد به نسبت شدید، روز سه‌شنبه ابری همراه با کاهش دما، وزش باد به نسبتا شدید، رگبار باران و احتمال رعد و برق و در مناطق کوهستانی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع با بارش برف و از شب در غرب استان با کاهش ناپایداری و ابر پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه در نیمه شرقی ابری به ویژه در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده باران و به تدریج با کاهش ناپایداری و ابر و در نیمه غربی نیز صاف تا نیمه ابری و از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری و گلوگاه با ثبت دمای ۳۰.۴ و بلده با ۱۹.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از چهار درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج متوسط و باد متوسط پیش بینی شده است.


منبع : ایرنا