۲۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۸

توضیحات سخنگوی دولت پیرامون ماجرای واردات برنج

توضیحات سخنگوی دولت پیرامون ماجرای واردات برنج

سخنگوی دولت گفت: جنگ روسیه و اوکراین اواخر سال ۱۴۰۰ رقم خورده بود و جهان نسبت به امنیت غذایی تردیدی داشت؛ سال گذشته مجموعه وزارت جهاد کشاورزی مجبور بود میزان واردات در حوزه‌های مختلف غذایی را سریع‌تر و بیشتر از حد متعارف سفارش‌گذاری کند تا امنیت غذایی مردم تهدید نشود.

به گزارش کاسپین24 | علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه مازندران در برنامه به وقت انتخابات در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در ارتباط با واردات برنج، اظهار کرد: سال گذشته، سال بحران امنیت غذایی در جهان بود؛ این را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه جنگ روسیه و اوکراین اواخر سال ۱۴۰۰ رقم خورده بود و جهان نسبت به امنیت غذایی تردیدی داشت، افزود: همه جای جهان تلاش می‌کردند موادغذایی ضروری را برای کشورشان به سرعت تامین کنند؛ قدرت ریسک‌پذیری پایین بود نمی‌توانستیم برای ثبت سفارش ریسک و صبر کنیم.

سخنگوی دولت سیزدهم تصریح کرد: سال گذشته مجموعه وزارت جهاد کشاورزی مجبور بود میزان واردات در حوزه‌های مختلف غذایی را سریع‌تر و بیشتر از حد متعارف سفارش‌گذاری کند تا امنیت غذایی مردم تهدید نشود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: هر سیاستی نقاط ضعفی هم پیدا می‌کند، اما باید دید هزینه-فرصت‌ها چیست؟

وی با اعلام اینکه امسال برای جبران همین مساله در فصل برداشت به عکس عمل شد و اساسا واردات برنج ممنوع شد، گفت: همچنین برای اولین بار خارج از فصل برداشت، اعلام شد درصورتی به واردکننده مجوز واردات برنج داده می‌شود که نخست برنج شمال را از کشاورز خریداری کند بعد دولت مجوز واردات برنج جهت کمک و جبران ارائه می‌کند.


منبع : فارس