۱۸:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۲

خانه‌نشینی فارغ‌التحصیلان در مازندران آسیب‌زا است

خانه‌نشینی فارغ‌التحصیلان در مازندران آسیب‌زا است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اظهار این که در این استان نیروی انسانی خوبی داریم اما در مدیریت بکارگیری افراد دارای ایده و اختراع، کوتاهی صورت گرفته، گفت: امروز خانه‌نشینی فارغ‌التحصیلان آسیب‌زا شده است.

به گزارش کاسپین24|حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی،افزود: سیاست ها در تحصیلات عالیه و تکمیلی باید برنامه ریزی شود چراکه هزینه زیادی انجام می شود.

وی تصریح کرد: بررسی ها از بازخورد ،نتیجه و خروجی دانشگاه ها به لحاظ نیروی انسانی فارغ التحصیل برای توسعه استان ،کارگشا نبوده و در برطرف شدن مشکلات مردم ، مثبت نیست.

امام جمعه مرکز استان مازندران گفت: هزاران هزار پایان نامه که در دانشگاههای مازندران دفاع شده را در اختیار داریم ، اما چندتا از مشکلات استان با این پایان نامه ها حل شده است؟

وی تصریح کرد: امیدوارم معاونت علمی رئیس جمهوری به صورت بنیانی برای حل این مشکلات برنامه ریزی کند تا برای جوانان تحصیل کرده که هزینه های سنگینی را متقبل می شوند ، نتیجه بخش باشد.

محمدی لائینی گفت: امروز خانه نشینی فارغ التحصیلان در مازندران که روی دست والدین مانده اند و تن به ازدواج نیز نمی دهند سبب شد تا آسیب های اجتماعی و اقتصادی زیادی متوجه آنان شود.

امام جمعه ساری گفت: این وضعیت زیبنده مردم مازندران نیست ، مردمی که در روزهای اخیر نیز قابلیت ها خود را در ولایت پذیری و دفاع از آرمان های انقلاب نشان دادند .

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم این خطه با آشوب طلبان همواره مبارزه سبلی یعنی خودشان را از آشوب طلبان جدا کرده و در واقع با هوشیاری و بیداری پشتوانه مردمی برای انان نشدند و از طرفی همواره با مبارزه ایجابی یعنی با حضور در عرصه های مختلف حمایت خود را از ولایت فقیه اثبات کردند.

وی گفت: مازنی ها فردا نیز با ابراز انزجار از مشتی عوامل آشوب طلب بار دیگر خودشان را در اطاعت پذیری از ولایت فقیه و متعهد ماندن در آرمان های انقلاب اثبات می کنند.


منبع:ایرنا