۱۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴

خطر آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های مازندران

خطر آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های مازندران

هواشناسی مازندران درباره وزش باد شدید و احتمال وقع آتش سوزی از امروز تا پنج شنبه در مراتع و جنگل‌های استان هشدار داد.

به گزارش کاسپین24 | کارشناس هواشناسی مازندران گفت: با عبور امواج تراز میانی جو از امروز سه شنبه تا بعدازظهر پنج شنبه شاهد افزایش دما و وزش باد نسبتاً شدید در ارتفاعات خواهیم بود.

فرجی درباره افزایش دمای هوا، کاهش نسبی رطوبت و آتش سوزی در عرصه‌ های جنگلی استان هشدار داد و افزود: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل‌ ها جداَ خودداری کنند و یا قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل نمایند.

او گفت: با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ ها و مراتع مناطق بالادست استان، هم استانی‌ ها به ویژه دهیاران و روستائیان ساکن در حاشیه جنگل، در صورت مشاهده هر گونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی، بلافاصله موارد را به نزدیک ترین مراکز امدادی و خدماتی اطلاع دهند.

فرجی ضمن هشدار درباره افزایش دما و وزش باد گرم در روز‌های آینده از احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ‌ های روان از کوه در محور‌ های استان خبرداد و گفت: رانندگان از توقف در جاده‌های کوهستانی استان بخصوص کندوان و هراز پرهیز کنند چرا که احتمال ریزش سنگ و رانش کوه در این جاده وجود دارد.

منابع طبیعی مازندران هم از مردم خواست از روشن کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل‌ ها و مراتع خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی با سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما