۱۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴

دستاوردهای 13 سال کارخیر «منوتو»!

دستاوردهای 13 سال کارخیر «منوتو»!

درحالی در تقسیم کار رسانه‌های ضدایرانی ، منوتو وظیفه تغییرسبک زندگی را برعهده داشت که مدیران این شبکه معتقدند آن‌ها «بانی امر خیر» بودند!

به گزارش کاسپین24 | «ای کاش مرجان و کیوان عباسی که این همه سال از شبکه منوتو پشتیبانی کردند، می‌گفتند که بانی این امر خیر «حامی شبکه منوتو» چه کسی بوده است؟» این افسوس و دغدغه مجری یکی از شبکه‌های ضدانقلابی است که در واکنش به پایان رسیدن شبکه منوتو مطرح کرده است. اما سؤال اینجاست؛ کدام امر خیر؟!

شبکه منوتو یکی از پربازدید‌ترین شبکه‌های ضدانقلابی بود که بیش از ۱۳ سال پیش با تله شادی و سرگرمی، با شعار «شبکه خانواده وفرهنگ» شروع به کار کرد. همچنین با ساخت برنامه‌هایی مانند بفرمایید شام، شعر یادت نره، منوتوپلاس، سالی‌تاک، استیج، شب جمعه و... سعی در ایجاد سرگرمی و با استفاده از جذابیت‌های جنسی سعی در جذب مخاطب کرد.

اما رفته رفته با ساخت برنامه‌هایی مانند روبه‌رو، اتاق خبر، و در این اواخر امیدam، آن روی سکه خود را رو کرده و چهره و نیت اصلی خودش را نشان داد. حتی در یک سال اخیر تمام برنامه‌های سرگرمی منوتو تبدیل به محفلی برای بیان دغدغه‌ها و خواسته‌های سیاسی این شبکه ضدانقلابی شده بود.

هزینه‌های میلیون‌دلاری بهایی‌ها؛ برای ارتقا فرهنگ ایرانی‌ها!

کیوان عباسی ایرانی‌زاده‌ای بهایی است که در استرالیا به دنیا آمده و سالیان سال در اسرائیل تحصیل کرده است. او با همکاری همسرش «مرجان عباسی» شبکه منوتو را راه‌اندازی و مدیریت می‌کردند اما هیچوقت به صورت دقیق مشخص نشد که چرا افرادی که در ایران به دنیا نیامدند و هیچ بویی از فرهنگ ایرانی - اسلامی نبرده‌اند باید برای ارتقا فرهنگ ایرانی تلاش کرده و ماهانه میلیون‌ها دلار برای ساخت برنامه‌هایی در این راستا هزینه کنند؟ تلاشی چندین ساله که برخی دیگر از مجریان ضدانقلابی آن را مسئله‌ای خیر تلقی می‌کنند. اما کدام امر خیر؟

هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد!

منوتو چندین سال به شعار خود یعنی «خانواده و فرهنگ» پایبند ماند و به طور نامحسوس در طولانی مدت با عادی سازی برخی از مسائل از طریق ساخت برنامه‌های مفرح و پر رنگ و لعاب، سعی در تغییر فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی داشت. اما این پروژه را آهسته پیش برد تا مخاطبان این شبکه متوجه تغییر در سبک زندگی خود نشوند.

این در حالی است که مخاطب هدف این شبکه، «مادران و زنان» جامعه ایران که پرورش دهنده نسل آینده این جامعه‌اند، بودند و منوتو با اضافه کردن چاشنی‏‌هایی از جمله آشپزی، طنز، رقص، مسائل پزشکی و... به جذب مخاطب هدف خود پرداخت. اما حامیان این شبکه از اینکار چه سودی بردند؟ هدفشان از ساخت این برنامه‌ها و جذب مخاطب چه بود؟

سگ میارم اما بچه نه!

سگ‌گردانی و فرهنگ جایگزینی سگ و حیوانات خانگی به جای فرزند در خانواده‌های ایرانی، یکی از دستاوردهای شبکه منوتوست که سال‌ها برای جا انداختن آن زحمت کشیده و هزینه کرده است. منوتوپلاس و سمت نو از جمله برنامه‌های این شبکه ضدانقلاب بودند که در جااندازی این فرهنگ غیر ایرانی ممارست و تلاش کرده‌اند.


سیاست منوتو از ابتدا برای جا انداختن این فرهنگ، کم هزینه جلوه‌دادن نگهداری از حیوانات نسبت به فرزندآوری بود به طوری که بارها افراد به اصطلاح کارشناس در این برنامه اعلام کردند هزینه نگهداری از یک حیوان بسیار کمتر از بچه است. حتی یکی از این کارشناسان مدعی بود که مسؤولیت نگهداری از سگ کمتر از بچه است. تا زمانی که سگ هست چرا باید مسؤولیت یک انسان را پذیرفت؟

در حالی که هزینه غذای یک سگ در ماه، میلیون‌ها تومان است. کافی است که یک سر به خیابان‌های شهر تهران بزنید آن وقت از تعداد فروشگاه‌های پت شاپ و حیوانات خانگی شگفت‌زده خواهید شد. حمایت از سگ‌ها و حیوانات ولگرد در اطراف شهرها هم از دیگر کمپین های این شبکه بود که نتیجه آن گزیدگی تعدادی از هموطنان توسط این حیوانات است.

عزیزم! بفرمایید شام پ ا ی ن...

یکی دیگر از برنامه‌های پربازدید منوتو «بفرمایید شام» بود که در ظاهر دوستی و رقابت بر سر ۱۰۰۰ پوند یا دلار آمریکا را به نمایش می‌گذاشت. این برنامه که توسط کارشناسان و مجریان بهایی این شبکه برای مخالفت با قوانین جامعه اسلامی تدارک دیده شده بود، با سرو مشروبات الکلی، طبخ غذا با انواع نوشیدنی‌های الکلی و در مواردی تمسخر زیرکانه شرکت‌کننده‌های این برنامه که تمایلی به خوردن این نوع از نوشیدنی‌ها نداشتند تلاش زیادی برای عادی سازی این کار کرد.

آموزه‌های منوتو به جوانان ایرانی: «برو عشق و حالتو بکن!»


احترام به بزرگترها خصوصاً پدر و مادر در جامعه ایرانی- اسلامی یک ارزش است اما مجریان شبکه منوتو احترام و مراقبت از پدر و مادر را یک تقدس‌گرایی می‌دانستند و به جوانان ایرانی می‌گفتند: «برو عشق و حالت رو بکن، چرا باید چون پدر و مادر بزرگت کردن نسبت به آنها احساس مسؤولیت و عذاب وجدان داشته باشی؟!» تا شاید از این طریق بتوانند بنیان خانواده ایرانی سست کرده و فرهنگ غرب را جایگزین فرهنگ ایرانی - اسلامی کنند.

«زن_زندگی_آزادی» شعار ناکام بهایی‌ها

این شبکه با هدف قرار دادن ارزش های اسلامی و استفاده از مجری‌های زن گریم شده سعی زیادی در ترویج فرهنگ بی حجابی داشت. همچنین او از ابتدا با شگرد سخت جلوه دادن حجاب برای زنان و مانع بودن آن برای پیشرفت‌ دختران تلاش کرد تا مردم را به این باور برساند. این شبکه بهایی که برای «از سر برداشتن حجاب زن‌های ایرانی» سرمایه گذاری زیادی کرده بود، با آغاز جنبش شکست خورده «زن زندگی آزادی» ماهیت ضد دینی خود را بیشتر افشا کرد.

این موارد تنها بخشی از خوابی بود که دست اندرکاران شبکه منوتو برای خانواده‌های ایرانی دیده بودند؛ شبکه ای که در آغاز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل شد.


منبع : فارس