۱۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱
هیچ مسئولی پاسخگو نیست!

دولت تحریم کالاهای صهیونیستی را به شوخی گرفته!

دولت تحریم کالاهای صهیونیستی را به شوخی گرفته!

شرکت خوشگوار به عنوان تولیدکننده کوکاکولا با رژیم‌صهیونیستی بود که از روزهای اول نسل‌کشی در غزه کالاهای صهیونیستی در ایران ، با وجود بارها پیگیری، هرگز به جواب مستقیم و درستی نداده، در واقع نه شرکت پاسخگو بود و نه مسئولی.

در تاریخ ۹ آبان‌ماه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد که لیست کالاهای وارداتی مرتبط با اسرائیل به‌روزرسانی شده‌اند و لیست شرکت‌های ممنوعه به سازمان توسعه تجارت اعلام شده و این سازمان در زمان ثبت سفارش ممنوعیت‌های لازم را اعمال می‌کند.

همچنین روز ۳۰ آبان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت هم اعلام کرده بود که فهرست کالاهای صهیونیستی به گمرک رفته و اطلاع‌رسانی عمومی درباره آن انجام می‌شود.

پس از اعلام این خبر،خبرنگارای از سازمان توسعه تجارت و گمرک کشور پیگیر لیست کالاها شد و از تاریخ ۲ دی‌ماه روند پیگیری را شروع کرد. روابط عمومی هر دو مجموعه با اعلام اینکه از لیست به صورت کلی خبر ندارند، اما قرار بوده اعلام شود و اگر شده باشد، کالاهایی که در لیست هستند اصلا ثبت نمی‌شوند، جواب دادند.

در ادامه با چندین بار تماس در روزهای مختلف با دفتر مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، بالاخره روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت اعلام کرد تنها ارگانی که می‌تواند پاسخگو باشد یا لیستی را اعلام کند، وزارت امورخارجه است.

مجددا بعد از چند روز پیگیری موفق‌شدیم در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ با مدیر روابط عمومی وزارت امور خارجه صحبت کنیم، اما پاسخگو نبودند و در آخر گفتند به آقای کنعانی، سخنگوی وزرات نامه بزنید.

نامه رسمی تبیان برای دفتر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در تاریخ ۱۱ دی ارسال شد. از این تاریخ تا ۳۰ دی‌ماه، یعنی به اندازه ۲۰ روز، خبرنگار تبیان، چندین بار همین‌نامه را به شماره اعلام شده فکس کرد و از دفتر سخنگو پیگیری کرد، بار اول که ۱۸ دی‌ماه بود گفتند نامه‌ها در دست پیگیری هستند و آقای کنعانی نامه را دیدند و موردی باشد تماس می‌گیریم.

بار دوم ۲۰ دی‌ماه بود که در پیگیری از دفتر آقای کنعانی گفتند اصلا این نامه نرسیده و دوباره فکس کنید. ما دوباره فکس هم کردیم و روز ۲۴ دی‌ماه در تماس با دفتر آقای کنعانی گفتند که از دبیرخانه وزارت‌خانه سرنوشت نامه رو پیگیری کنید. دبیرخانه هم در چندین بار تماس که بالاخره جواب دادند و چک کردند، در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ اعلام کردند اصلا این نامه به دستشان نرسیده و شماره فکس جدیدی دادند که دوباره نامه بزنیم!


منبع : تبیان