۲۰:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۳۰

سیلاب همچنان در کمین مازندران

سیلاب همچنان در کمین مازندران

هواشناسی مازندران درباره احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب امروز در استان هشدار داد.

به گزارش کاسپین24 | فرجی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه دیروز در ارتفاعات شاهد وزش باد شدید بودیم، گفت: در سیاه بیشه سرعت وزش باد ۷۶ کیلومتر برساعت، کلاردشت ۶۸ و کیاسر هم ۶۱ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و با شدت کمتر وزش باد را در مناطق پایین دست هم داشتیم.

او افزود: همچنین شاهد بارش برف در محور کندان و گردنه امامزاده هاشم بودیم بطوریکه از دلیر چالوس ۷ سانتی متر و بطاهرکلا نور ۵ سانتی متر برف گزارش شده و در حال حاضر ایستگاه رینه بارش برف را گزارش می‌کند.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه در ارتفاعات استان کاهش محسوس دما همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بالای ۲ هزار متر بارش برف تداوم خواهد داشت.

فرجی ادامه داد: با کمی وقفه این سامانه بارشی به مناطق پایین دست کشیده می‌شود و از بعدازظهر شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در کل استان هستیم.

او با بیان اینکه امشب بارش‌ها تشدید می‌شود، افزود: در مناطق مرکزی و شرقی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: این سامانه صبح چهارشنبه از سطح استان خارج می‌شود و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه جو استان پایدار است.

فرجی افزود: روز جمعه موقتا افزایش ابر و بارش خفیف پراکنده را خواهیم داشت.

او همچنین گفت: دریای خزر امروز مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

او گفت: دیروز گلوگاه با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد، گرمترین و دلیر با کمینه دمایصفر درجه صبح امروز سردترین نقطه استان گزارش شد.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما