۱۸:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۵

مدیریت بحران در مازندران برای مقابله با سیل آماده باش شد

مدیریت بحران در مازندران برای مقابله با سیل آماده باش شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نسبت به بارش‌های رگباری و وزش باد شدید هشدار داد و گفت : از آن جایی که خطر جاری شدن سیلاب در روزهای آینده دراستان دور از انتظار نیست، تمامی دستگاه های خدمات‌رسان و فرمانداران، بخشداران و دهیاران در آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش کاسپین24 | مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان با تقویت جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از عصر فردا جمعه ۲۶ آبان تا صبح شنبه ۲۷ آبان ماه شاهد بارندگی، وزش باد شدید موقتی، رعد و برق، کاهش دما و احتمال تگرگ و مه گرفتگی در استان خواهیم بود.

حسینعلی محمدی افزود: در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، وقوع صاعقه، کاهش دید، ریزش سنگ، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بویژه در جاده‌های کندوان و هراز، احتمال خسارت به تابلو‌ها و سازه‌های موقتی و کم مقاوم از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

او گفت: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی امروز هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

محمدی ادامه داد: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری کنند.

او گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت:شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها اقدام کنند.


منبع : خبرگزاری صدا سیما