۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۶/۲۱
رئیس اداره محیط زیست آمل مطرح کرد

منافع برخی اجازه حفاظت از دماوند را نمی‌دهد

منافع برخی اجازه حفاظت از دماوند را نمی‌دهد

کاسپین24/رئیس اداره محیط زیست آمل،گفت: منافع برخی اجازه حفاظت از دماوند را نمی‌دهد.

به گزارش کاسپین24؛مهدی کشاورزیان در رابطه با وضعیت زباله‌ها در قله دماوند،اظهار داشت:زباله دماوند امروز ناشی از صعود افرادی است که بدون برنامه و هماهنگی و به‌صورت خودجوش به این قله راهی می‌شوند، گروه‌هایی که مجوز محیط زیست دارند یا گروه‌های رسمی اینچنین زباله را در کوه جای نمی‌گذارند.

وی افزود: گروه‌های دوستدار محیط زیست حتی فاضلاب‌ها را با خود پایین می‌روند و به قاطرچی‌ها پول می‌دهند تا زباله‌های خود را پایین بیاورند، این گروه‌ها اجازه نمی‌دهند حتی گون‌ها آتش زده شود و به قاطرچی‌ها فلاسک چای می‌دهند تا در مسیر آتش روشن نکنند.

کشاورزیان با ابراز تأسف از اینکه در سال‌های اخیر به مسأله حفاظت از دماوند توجه چندانی نشده است، اظهار کرد: این بی‌توجهی نتایج خوبی نداشته است اما در ماه‌های اخیر، کارگروه حفاظت از دماوند در استان و بخش لاریجان تشکیل شده و در آینده نتایج خوبی خواهد داشت.

منافع برخی اجازه حفاظت از دماوند را نمی‌دهد

رئیس اداره محیط زیست آمل با اشاره به اینکه رهاشدن وضعیت دماوند برای عده ای منافعی دارد که اجازه نمی دهد نتایج نشست ها ثمر داشته باشد، تصریح می کند: در این کارگروها افراد شناسایی شده اند، مسیرهای متعددی برای صعود به دماوند ایجاد شده که باید شناسایی و مسدود شوند تا هر فرد و گروهی نتواند به دماوند صعود کند. پیشنهاد دادیم تنها یکی دو راه برای صعود به دماوند باقی بماند و بقیه راه ها مسدود شود که در مسیر شناسایی این راه ها دستاوردهای خوبی حاصل شده است.


منبع:فارس